افزایش کاذب قیمت رب گوجه فرنگی در بازار مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، عباس اخوان در این خصوص افزود: امسال از یک سو سطح زیر کشت گوجه فرنگی به دلیل خشکسالی و تغییر شرایط آب و هوایی کاهش و از سوی دیگر هزینه های تولید آن افزایش یافته است، اما رب یک فرآورده صنعتی است و نباید قیمت آن تاثیر زیادی از این شرایط داشته باشد.

وی ادامه داد: مسوولیت قیمت‌گذاری کالایی مانند رب گوجه فرنگی با ستاد تنظیم بازار کشور یا سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و تاکنون نیز این دو مرجع، قیمتی برای رب گوجه فرنگی اعلام نکرده اند تا معیار بازرسان برای نظارت بر قیمت این کالا باشد.

این کارشناس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: براساس استعلامی که برای نظارت بر قیمت رب گوجه فرنگی از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شده است، آن سازمان وزارت جهاد کشاورزی را مسوول قیمت‌گذاری این کالا دانسته است در صورتی که به لحاظ کارشناسی، وزارت جهاد کشاورزی فقط می تواند در خصوص قیمت محصولات کشاورزی اظهار نظر کند و نه فرآورده های صنعتی آن.

وی افزود: هم اینک در بازار مشهد برخی از واحدهای تولیدی قیمت هایی بر روی قوطی رب گوجه فرنگی گذاشته اند که غیرواقعی است و بالاتر از سود قانونی و قیمت تمام شده کالا، محصول را قیمت‌گذاری می کنند، برخی از واحدها نیز اصلا قیمتی بر روی قوطی رب درج نکرده اند و فروشنده به هر قیمتی که می خواهد آن را عرضه می کند.

کدخبر: 723969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟