شناسایی۱۹۲ معدن غیرفعال در استان

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه، پریسا عابدپور  با بیان اینکه از ۴۹۵ معدن بهره برداری ۳۰۳ معدن فعال و ۱۹۲ معدن غیر فعال است که با برگزاری مزایده در سالجاری این معادن نیز فعال و به چرخه تولید بازگردانی خواهند شد، افزود: در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و عمل به شعار سال که از سوی ایشان به عنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" مزین شده است ۶۰ معدن راکد با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال به چرخه تولید بازگردانی شدند.

وی ادامه داد: در سالجاری ۲۴ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های جدید کشف شده در استان صادر شده که جهت بهره برداری از معادن یاد شده بیش از یک هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی استان انجام و که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵۹۶ نفر فراهم کرده است.

عابدپور تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان در حوزه معادن استان جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است که در این راستا با حضور و سرمایه گذاری کاملاٌ خصوصی بخش خصوصی چند واحد فرآوری انواع مواد معدنی از جمله واحد کنسانتره سازی سنگ آهن برای اولین بار در استان در شهرستان بوکان و سنگبری های بزرگ مقیاس در شمال و جنوب استان در حال راه اندازی هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: در حال حاضر ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک هزار و ۱۳۸ میلیون تن و حجم سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۱۷۹ نفر فراهم ساخته‌اند.

عابدپور اضافه کرد: معادن استان با توجه به شرایط خاص استان از جمله مرزی بودن، زیست محیطی و منابع طبیعی بخصوص وجود پوشش‌های گیاهی و گون در اکثر نقاط استان فعالیت‌های معدنی کمی سخت می‌کند که البته با تعاملات بین دستگاه‌های ذیربط استان و جود بیشتر موانع معدنکاران حل شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای مواد معدنی و صنایع معدنی استان که یک استان طلاخیز و در حوزه سنگ‌های تزئینی در رتبه‌های نخست قرار دارد می‌تواند با جذب سرمایه گذاری‌های بیشتر به قطب معدنی کشور تبدیل شود.

عابدپور تصریح کرد: برای جذب سرمایه گذاران بیشتر در استان باید زیر ساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری مهیا شود که همت و همکاری همه دستگاها و نهادهای استانی را می‌طلبد تا سرمایه گذاران بتوانند براحتی در این استان سرمایه گذاری کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: برای پشتیبانی از سرمایه گذاران و فعالان بخش معدن در استان اقدامات خوبی در ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز معادن از جمله راه دسترسی به معدن اسفالته، برق رسانی و آب رسانی انجام شده است که علاوه بر معادن بیشتر روستاهای موجود در این مسیر نیز از این مکانات برخوردار شداند

آذربایجان‌غربی/ معجنی

کدخبر: 723931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟