۱۴۸۰ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شده است

به گزارش رکنا از لرستان، مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ _ ۱۴۰۱ و نواختن زنگ مهر و مقاومت همزمان با سراسر کشور با حضور دکتر شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، دکتر خادمی استاندار لرستان و جمعی از مسئولین در مدرسه دخترانه شاهد خرم آباد برگزار شد .

 

سیدموسی خادمی ضمن تقدیر از مسئولین آموزش و پرورش، معلمان و سایر دست اندرکاران حوزه آموزش و پرورش و با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: آغاز مهرماه برای همگان یادآور خاطرات و روزهای خاص است، در طول زندگی هر انسانی روزها و شب های اثرگذاری وجود دارد که تمام زندگی او را تحت تاثیر خود قرار می دهد که برای همه ما روز آغاز بازگشایی مدارس یکی از این روزهای اثر گذار است . 

مقام ارشد استان با یادآوری اهمیت و نقش مهم معلمان در جامعه اظهار داشت: تعابیر مختلفی برای حرفه معلمی به کار رفته که در واقع از تعبیر امام ( رحمت الله علیه ) با عنوان " معلمی شغل انبیاست " به عنوان کاملترین تعبیر یاد می شود . 

وی همچنین تصریح کرد: دانش آموزان در تعبیری دیگر به عنوان نهال هایی هستند که معلم نقش باغبان و پرورش دهنده آنها را برعهده گرفته و در آینده آنان را تبدیل به درختان پر بار و پرثمری برای جامعه خواهند کرد . 

استاندار لرستان ادامه داد: معلمان با رفتار خود در کنار آموزش علوم، به ساختن و پرداختن شخصیت دانش آموزان کمک می‌کنند و اینکه دانش آموزان در آینده چه رفتاری از خود نشان خواهند داد، نتیجه آموزش و تربیت امروز معلمان خواهد بود . 

 خادمی با اشاره به اینکه معلمان در راه آموزش فرزندان این مرز و بوم نیازمند حمایت هستند، افزود: شکی نیست اگر سیستم های پشتیبان به خوبی از آموزش دانش آموزان حمایت نکنند در آینده شاهد اتفاقات مثبت در این زمینه نخواهیم بود، از این رو حمایت معلمان و سیستم آموزشی یک ضرورت مهم است . 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، توسعه فضای مجازی، پهنای باند و ایجاد امکانات آموزش مجازی طی چند سال اخیر در کشور به عنوان یکی از اقدامات بسیار مهم در زمینه آموزش دانش آموزان به شمار می‌رود که در شرایط کنونی منجر به رفع مشکلات بسیاری در روزهای سخت کرونا شده است .

استاندار لرستان افزود: افزایش حدود ۱۴۸۰ کلاس درس در چهار سال اخیر به فضای آموزشی، هوشمند سازی ۷۳۰ مدرسه، افزایش ۲ درصدی سطح سواد کیفی و افزایش حدود ۳ درصدی حرکت به سمت مهارت آموزی دانش آموزان تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر در حوزه آموزش و پرورش لرستان است . 

 خادمی در پایان گفت: امیدواریم اقدامات اثر گذار و رو به جلو در آموزش و پرورش استان ادامه پیدا کند و بتوانیم حق مردم و استعداد های این خطه را با فراهم سازی شرایط، آموزش صحیح و ایجاد امکانات مناسب به درستی ادا کنیم و شرایط رشد آنها را فراهم سازیم .

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 723681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟