بخش قلب بیمارستان امام خمینی بااعتباری بالغ بر46میلیارد تومان افتتاح گردید

به گزارش رکنا از مازندران ،این بخش با بیش از یکهزار و ۱۰۰ متر مربع مساحت شامل آنژیو گرافی، پست آنژیو ،اتاق عمل های جراحی قلب باز و آی سی یو جراحی قلب است.

بخش قلب  بیمارستان  امام خمینی آمل با پنج میلیارد تومان اعتباری ساخته و برای تجهیز آن هم ۴۶ میلیارد تومان هزینه شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، هفت میلیارد تومان از اعتبار ساخت و راه اندازی این بخش توسط خیرین سلامت شهرستان و بقیه از محل اعتبارات این دانشگاه تامین شده است.

بیمارستان امام چهارمین بیمارستان دولتی آمل است که در زمینی به مساحت ٤٦ هزار متر مربع با زیر بنای ٢٠ هزار متر در سه طبقه ساخته شد .

 عملیات ساخت این بیمارستان در سال ٨٦ با اعتباری بالغ بر ٤٣ میلیارد تومان آغاز شد و درسال ٩٤ به پایان رسید.

طرح ساخت این بیمارستان که با ظرفیت ٢١٧ تختخواب آغاز شد . در حال حاضر در بخش های سی سی یو، اورژانس، اتاق های عمل، سی تی اسکن، درمانگاه داخلی و قلب ، جراحی ،عفونی  و مغز و اعصاب فعال است و به گفته مسئولان بیمارستان طرح توسعه آن همچنان ادامه دارد.

شهرستان آمل با جمعیت بیش از ۴۰۰ هزار نفری سومین شهرستان پر جمعیت استان و همچنین نزدیک ترین راه ارتباطی به پایتخت کشور است. 

آمل یکی از اصلی ترین راه ورود گردشگران از سراسر کشور به مازندران هست و به دلیل حوادث متعدد جاده ای و همچنین ارائه خدمات پزشکی به شهرها و شهرستان ها اطراف، یکی از اصلی ترین اولویت های دولت و وزارت بهداشت برای توسعه و کیفیت بخشی پزشکی بوده است .

آمل در حال حاضر دارای پنج مجموعه بیمارستانی است که شامل یک بیمارستان خصوصی و چهار بیمارستان دولتی می باشد.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 723182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟