توزیع ۱۰۰۰ دستگاه تبلت بین دانش آموزان نیازمند هرمزگانی

به گزارش رکنا در هرمزگان، جلیل تراهی، در آیین توزیع ۱۰۰۰ دستگاه تبلت دانش آموزی در قالب پویش نذر امام سجاد(ع) که به تاسی از آن حضرت در دستگیری از نیازمندان صورت گرفته است، اظهار کرد: هدف گذاری کمیته امداد برای تهیه پنج هزار دستگاه تبلت دانش آموزی است که به تدریج و به صورت مرحله ای با کمک خیران و بنگاه های اقتصادی استان تهیه و در اختیار این قشر قرار می گیرد.

 

وی بیان کرد: در مجموع ۴۳ هزار دانش آموز نیازمند تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان است که طبق نیازسنجی صورت گرفته بیش از پنج  هزار نفر نیاز به گوشی هوشمند دارند.

تراهی گفت: نیروی های این نهاد در سراسر استان را تکلیف کرده ایم که با آموزش و پرورش در زمینه تامین نیازهای تحصیلی و معیشتی دانش آموزان تحت حمایت و نیازمندان تعامل و همکاری کنند تا دانش آموزی به لحاظ فقر و تنگدستی از تحصیل جانماند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان که با رویکرد تحولی در کمیته امداد شکل گرفته است، برای قطع زنجیره فقر؛ توانمندسازی خانواده ها و شناسایی مستعدان تحصیلی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: افتخارمان این است که امسال در بین دانش آموزان جامعه هدف کمیته امداد هرمزگان رتبه سه رقمی کنکور  و دانشجوی نخبه پزشکی را داریم و این فضا را فراهم می کنیم که شرایطی بوجود آید در سال های آینده نیز توانمندی فکری و فرهنگی خانواده ها را از مسیر توسعه تعلیم و تربیت این فرزندان ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان یادآورشد: استان هرمزگان بعد از سیستان و بلوجستان بالاترین رقم ایتام و محسنین زیر ۱۵ سال را دارد و علاوه بر آن شاخص هایی که در حوزه فقر در استان  حاکم است اما زیرساخت هایی را فراهم می کنیم که از محل مسوولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی سفره خانواده های ایتام و محسنین را که دانش آموزان مستعد تحصیلی دارند، خانواده ها دغدغه ای جز ادامه تحصیل فرزندانشان نداشته باشند و مادری فکر معاش خانواده نباشد.

تراهی گفت: افراد خیر و نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را جهت کمک به تامین تبلت به کد دستوری #۱*۰۷۶۸۸۷۷ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۲۲۲ به کمیته امداد واریز کنند و همچنین به صورت غیرنقدی به مرکزهای نیکوکاری و دفترهای کمیته امداد شهرستان های استان تحویل دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در آیین توزیع ۱۰۰۰ دستگاه تبلت دانش آموزی در قالب پویش نذر امام سجاد(ع)، گفت: اکنون باتوجه به شرایط کرونایی و آموزش مجازی و نیمه حضوری، کمک مومنانه به دانش آموزان نیازمند برای ادامه تحصیل و تهیه ابزاری همچون تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان دیگر یک نیاز واجب و ضروری است.
عبادی زاده افزود: از صنایع غرب بندرعباس، فعالان اقتصادی و بخشی خصوصی انتظار داریم باتوجه به اینکه هرمزگان از لحاظ فقر شرایط خوبی ندارد، سهم خود را در کمک به نیازمندان و بویژه دانش آموزان و دانشجویان نیازمند که آینده سازان جامعه هستند، پرداخت کنند و از نهاد کمیته امداد حمایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده بیان کرد: همچنین مردم سخاوتمند می توانند کمک های نقدی و  غیر نقدی به مراکز نیکوکاری و دفترهای کمیته امداد شهرستان های استان تحویل دهند.

انتهای پیام/ح

 

کدخبر: 723139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟