۱۷۵ زندانی آذربایجان غربی آزاد شدند

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه، ناصر عتباتی در مراسم آزادی زندانیان که در زندان مرکزی ارومیه برگزار می‌شد، اظهار کرد: دفاع جانانه مردم غیور ایران از میهن اسلامی همیشه در دفتر تاریخ ماندگار است و این آزادی و امنیت مرهون خون شهدا، جهاد، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام است.

وی افزود: ما در سر سفره شهدا نشسته‌ایم و باید شکر آن را به بهترین نحو ممکن بجا آوریم و بهترین شکر نیز خدمت رسانی صادقانه و بی منت به مردم است، خصوصاً خدمتی که در راه احقاق حق و اجرای عدالت باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به آزادی ۱۷۵ زندانی امروز چهارشنبه به موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه پرداخت و ارتقا آموزش‌های فرهنگی و تربیتی را در جامعه یکی از مؤثرترین عوامل پیشگری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری دانست.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان غربی در این مراسم نیز به اولویت اصلی سازمان زندان‌ها اشاره کرد و گفت: یک از اولویت‌های اصلی سازمان زندان‌های استان رسیدگی به وضعیت زندانیان در همه ابعاد بویژه کاهش جمعیت کیفری است و این امر مورد توجه ویژه دستگاه قضائی نیز قرار گرفته است.

مجتبی محمدی افزود: بازدیدهای اخیر دستگاه قضائی استان نقش مؤثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها داشته که این یک نهضت و جهاد بی سابقه بوده است و از این رو جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

در پایان این مراسم حکم آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی که به همت خیرین، ستاد دیه و دستگاه قضائی استان محکومیت آنها پرداخت شده بود توسط رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولین حاضر به آنها داده شد.

آذربایجان‌غربی/ معجنی 

کدخبر: 723102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟