رویکرد آموزش و پرورش بازگشایی آرام، تدریجی، و مطمئن مدارس است

به گزارش رکنا از مازندران؛ علی دهقان تصریح کرد: سیاست وزارت آموزش در سال تحصیلی 1401-1400 بازگشایی آرام، تدریجی، مطمئن وایمن است و همچنین در بازگشایی حضوری مدارس، حفظ سلامت و ایمنی دانش‌آموزان و همکاران در اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه الگوهای آموزشی در مدارس کم جمعیت، مدارس با جمعیت متوسط و مدارس پرجمعیت، تدوین و به تمام مدارس استان ابلاغ شد، گفت: پس از تکمیل واکسیناسیون معلمان، دانش‌آموزان و همه افرادی که با دانش‌آموزان در ارتباطند، چنانچه اطمینان خاطر برای دستگاه تعلیم و تربیت فراهم شود و سلامت دانش‌آموزان و عوامل آموزشی مدارس تضمین شود، گام‌ها را برای بازگشایی مدارس برمی‌داریم.

وی با اشاره به پروژه مهر سال تحصیلی 1401-1400 با تاکید بر نقش مدیران مدارس، اظهار کرد: موثرترین نقش در پروژه مهر را مدیران مدارس بر عهده دارند. مدیران مدارس با همراهی خیرین و کمک مردم شرایط را برای دانش‌آموزان در قالب پروژه مهر از مدت‌ها قبل در جهت تمهید مقدمات و آماده‌سازی مدارس به‌ویژه درمورد مسائل مربوط به سلامت دانش‌آموزان انجام دادند و بسترهای لازم را برای حضور ایمن دانش‌آموران در مدارس فراهم آوردند.

دهقان با تأکید بر اینکه رویکردها به سمت بازگشایی حضوری مدارس است، ابراز کرد: در این خصوص طرح واکسیناسیون از مدت ها قبل شروع شده که مرحله اول آن به پایان رسید و مرحله دوم آن نیز تاکنون بیشتر از 75 درصد از فرهنگیان دز دوم واکسن را دریافت نمودند. همچنین در ارتباط با واکسیناسیون دانش‌آموزان، آن دسته از دانش‌آموزانی که متولد ۱۳۸۳ و قبل از آن می باشند می‌توانند برای ثبت نام و دریافت نوبت اقدام کنند.

وی در خصوص شبکه آموزشی شاد گفت: نرم‌افزار شاد قابلیت‌های بسیار متنوعی دارد و به عنوان بستر امن در قالب آموزش مجازی در کنار آموزش و پرورش خواهد ماند و استفاده از آن برای دانش‌آموزان عزیزمان رایگان است. همچنین نسخه جدید آن با قابلیت‌های بسیار متنوع ازجمله جلوه‌های بصری بهتر، گفتگوی تعاملی دانش‌آموزان و معلمان، فراهم نمودن امکانات برای دانش‌آموزان عزیز مدارس استثنایی، بهبود شرایط ارزشیابی، پیشرفت تحصیلی و طراحی آزمون‌ها رونمایی شد.

انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 723035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟