دستورالعمل بازگشایی مدارس در مهر ماه ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، مسئول پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در جلسه هماهنگی بازگشایی مدارس سمنان گفت: بازگشایی مدارس در روند آرام، تدریجی، انعطاف پذیر بدون توجه به رنگ بندی‌ها شهر‌ها برنامه ریزی شده است.

فرهاد کریمی افزود: در مدارس مناطق عشایری و روستایی و کم جمعیت با ظرفیت زیر ۵۰ دانش آموز، فرآیند آموزش‌ها در قالب گروه‌های ۸ تا ۱۰ نفره چرخشی حضوری است، در مدارس زیر ۱۵۰ دانش آموز بصورت نوبتی و با تاکید بر آموزش ترکیبی حضوری و مجازی کار انجام خواهد شد و در مدارس بالای ۱۵۰ دانش آموز تصمیم بر آموزش‌های مجازی در بستر نرم افزار شاد است.

نماینده وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس استان سمنان افزود: با توجه به برنامه ریزی ویژه وزارتخانه برای دانش آموزان اول و دوم دبستان، مقرر شد به منظور آشنایی با فضای مدرسه و جلوگیری از افت تحصیلی ناشی از آموزش مجازی با ایجاد شرایط بهداشتی مطلوب امکان آموزش حضوری حتی برای دو روز در هفته فراهم شود.

کریمی از طراحی نظام جامع واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال با همکاری ستاد کرونا را یاد آور شد و تصریح کرد: در صورت تسریع در این روند، بصورت تدریجی آموزش‌های حضوری از پایه چهارم دبیرستان، مدارس استثنایی و دوره‌های پایین‌تر در دستور کار قرار دارد.

 

کدخبر: 722979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟