پرداخت ۱۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی برای جفظ شغل ۲۴ هزار و ۶۸۱ نفر

به گزارش رکنا از لرستان، علی آشتاب در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی لرستان با اشاره به گروه‌های شغلی که می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند اظهار داشت: به گروه‌های شغلی آسیب‌دیده از کرونا به تعداد کارکنان واحدهای ثبت‌نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۲ ماهه و ۲ ماه تنفس تعلق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه «کارا» نسبت به ثبت‌نام این تسهیلات اقدام و از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، پرداخت تسهیلات را به منظور پرداخت مطالبات معوق نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی و همچنین تهیه مواد اولیه و نیازهای کارگاهی بیان کرد.

آشتاب بیان کرد: تسهیلاتی که به بنگاه‌های اقتصادی مشمول کرونا پرداخت شده و هنوز اجازه فعالیت به آن‌ها داده نشده است، استمهال و بانک‌ها باید نسبت به تمدید مهلت پرداخت اقدام کنند.

وی افزود: ضروری است بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات به متقاضیان شرایط را تسهیل و این روند سرعت بیش‌تری داشته باشد و پرداخت این تسهیلات با هدف حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۵۸ فقره پرونده برای حفظ اشتغال ۲۴ هزار و ۶۸۱ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

 

کدخبر: 722865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟