نحوه آغاز فعالیت مدارس چهارمحال‌و‌بختیاری در سال تحصیلی جدید
به گزارش خبرنگار رکنا از شهرکرد، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان  در خصوص نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: تعطیلی مدارس و آموزش به شیوه مجازی آسیب‌های بسیاری را به دانش‌آموزان رسانده است، عموم این آسیب‌ها در سایه حضور نیافتن دانش‌آموزان و خانه‌نشینی برای آن‌ها ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری به اقتضای شرایط در مدارس و به مرور انجام می‌شود، گفت: در تلاش هستیم در سال تحصیلی جدید از آسیب‌های به‌وجود آمده از تعطیلی مدارس جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: از ابتدای مهرماه بسیاری از کلاس‌های درس به‌صورت حضوری دایر می‌شوند، بسیاری از مدارس چهارمحال و بختیاری به فضای مجازی دسترسی ندارند و یا نحوه استفاده صحیح از این فضا را نمی‌دانند، اما هر تصمیم واحدی که در کشور گرفته شود، مدارس استان نیز از آن تبعیت می‌کنند.

قائدامینی در ادامه با اشاره به اینکه برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در مدارسی که دانش‌آموزان آن‌ها زیر ۱۰ نفر است، مشکلی وجود ندارد، توضیح داد: حدود ۱۵۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تعداد دانش‌آموزان آن‌ها کمتر از ۱۰ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شرایط هر مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت است، بنابراین مدارس با انعطاف و اقتضایی در سال تحصیلی بازگشایی می‌شوند، آمادگی لازم برای ادامه آموزش در هر شرایطی وجود دارد، عموما ویروس کرونا در تجمعات غیررسمی، دورهمی خانوادگی و مراسمات عزا و عروسی شیوع پیدا می‌کند، تاکنون گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان در مدارس، آزمون‌های مدارس خاص، کنکور، امتحانات نهایی و ... نداشته‌ایم.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید پنجشنبه‌ها نیز علاوه بر فعالیت‌های فوق برنامه فعالیت آموزشی در مدارس برقرار است تا در مدارس امکان برنامه‌ریزی جهت حضور نوبتی دانش‌آموزان در مدرسه و رعایت فاصله‌گذاری مناسب را داشته‌باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ کشور مدارس خود را به‌علت آسیب‌های آموزش مجازی به‌صورت حضوری بازگشایی کرده‌اند، گفت: همچنین ۱۲۰ کشور نیز در حال برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس هستند، رویکرد اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری آموزش به‌صورت حضوری در مدارس با جمعیت زیر ۱۰۰ نفر است.

قائدامینی افزود: در مدارس پرجمعیت نیز مدارس به‌صورت تدریجی و با تصمیم شورای مدرسه به‌صورت حضوری و با تقسیم‌بندی دانش‌آموزان بر اساس پروتکل‌های اعلامی بازگشایی می‌شود، در مدارس با جمیعت بالای ۲۰۰ نفر آموزش تلویزیونی و استفاده از شبکه شاد مدنظر است.

مصیبی دهکردی/ شهرکرد 

 

کدخبر: 722506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟