امسال ۴۹ پروژه آموزشی تحویل آموزش و پرورش استان مرکزی می‌شود

به گزارش خبرنگاررکنا از اراک،حسین محمدی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام آموزشی استان مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۰، ۸۴ پروژه نیمه تمام آموزشی در قالب ۴۷۰ کلاس با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت داریم که ۵۸ مورد آن به صورت مشارکتی با کمک خیرین و دولت در حال انجام است.

وی افزود: سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۶۰ درصد رشد زیربنایی در فضای آموزشی داشتیم و تلاش می‌کنیم در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی رشد زیربنایی فضای آموزشی داشته باشم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی تصریح کرد: پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰، ۴۹ پروژه آموزشی تحویل آموزش و پرورش داده شود که در ۶ ماهه اول ۲۰ پروژه تحویل شده است و مابقی نیز در ۶ ماهه دوم امسال تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

محمدی در خصوص شرایط فضای آموزشی در استان مرکزی گفت: در سه شهرستان اراک، ساوه دلیجان تعداد دانش آموزان نسبت به زیربنای فضای آموزشی بیشتر است اما از لحاظ زیربنایی فضای آموزشی استان مرکزی بالاتر از میانگین کشوری است و در سایر نقاط استان مشکلی در بحث سرانه‌ها و استانداردهای فضای آموزشی نداریم.

مدیرکل نوسازی استان مرکزی تصریح کرد: طی سه سال گذشته ۰.۸ متر مربع به مجموع سرانه‌های آموزشی استان اضافه شده است با تأمین زمین در این سه شهرستان مشکل فضای آموزشی این شهرستان‌ها هم مرتفع می‌شود. سرانه میانگین کشوری برای فضای آموزشی ۵.۲ مترمربع و سرانه استاندار جهانی آن ۸.۲ متر مربع است در برخی شهرها از جمله در شهر تفرش سرانه فضای آموزشی آن برابر با استاندارد جهانی است که امیدواریم با تأمین زیرساخت‌ها سرانه آموزشی استان مرکزی به استاندارد جهانی برسد.

وی افزود: در راستای سیاست‌های نوسازی مدارس کشور در بحث جذب خیرین خوشبختانه طی سه سال اخیر با افزایش ۱۸۶ درصدی کمک‌های خیرین را در امر مدرسه‌سازی داشتیم و امیدواریم این حمایت‌ها در سال‌های آتی افزایش یابد.

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 722042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟