۳۰ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه فرسوده برق کشور شد

به گزارش خبرنگار رکنا، غلامعلی رخشانی مهر در حاشیه بازدید از شبکه توزیع برق گنبدکاووس اظهارکرد: اعتبارات خوبی در زمینه تجهیز نیروگاه برق گنبدکاووس تخصیص می یابد تا ۱۰۰ دستگاه ترانسفورماتور ۲۰ کیلوولت برای این شهرستان خریداری شده و ناوگان خودرویی هم تجهیز شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: همچنین سه اداره به مجموعه توزیع نیروی برق گنبد اضافه خواهد شد تا جوابگوی مشترکان این شهرستان شود.

وی بیان کرد: موضوع رفع حریم فشار ضعیف و ۲۰ کیلوولت از موضوعاتی است که در کل استان با مواجه هستیم که در صورت تأمین اعتبار ۵۰ درصدی از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و استانداری، 50 دیگر هم توسط شرکت توانیر تخصیص داده خواهد شد.

رخشان‌ مهر همچنین در بازدید از پست فشارقوی میرزاپانگ گالیکش هم با بیان اینکه اقدامات زیربنایی برای ایجاد برق پایدار در دستور کار است، گفت: از سال آینده مشکل قطعی های گسترده و خاموشی برنامه‌ریزی‌شده در کشور کاهش خواهد یافت.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان کرد: جایگزینی شبکه سیمی با کابل‌های خودنگهدار یکی از عمده ترین اقدامات انجام شده برای کاهش خاموشی ها بوده که در دو سال اخیر ۳۰ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه‌های فرسوده فشار ضعیف در کشور شده است.

وی با اشاره به تاثیر هوای گرم بر افزایش مصرف برق گفت: در ماه‌های اول سال جاری مصرف برق بخش صنایع کشور ۲۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که همه این مسائل دست به دست هم داد تا در بعضی روزها تراز تولید و مصرف برق بهم بخورد و منجر به خاموشی سراسری شود.


گرگان/زهرا کرامتی

کدخبر: 721989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟