بازگشایی مدارس در مازندران بر اساس رویکرد اقتضایی است

به گزارش رکنا از مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» در جلسه ظهر امروز شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان که با حضور مجازی شورای معاونین شهرستانها و مناطق به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد گفت: در بحث اغنا سازی خانواده‌ها عملکرد مطلوبی داشتیم که باید در این زمینه بیشتر و بهتر کار کنیم.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در روز سوم مهر ماه جاری افزود: مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت، با حضور مسئولین شهری، خانواده محترم شهدا، پیشکسوتان و فعالین اجتماعی و رسانه‌ای با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده و در حضور مسئولین کلاسهای مجازی در شبکه شاد آغاز خواهد شد. و همزمان با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت از ایثارگران دفاع مقدس در این برنامه تقدیر خواهیم کرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: چند اصل مهم در بازگشایی مدارس تعریف کردیم که اصل تقدم سلامت و تندرستی دانش آموزان و معلمان از مهمترین آنها می باشد.خوشبختانه در دور اول واکسیناسیون،  99.71درصد از فرهنگیان استان دوز اول را تزریق کردند و امیدواریم که دور دوم واکسیناسیون تا پایان شهریور به اتمام برسد.

سعدی پور اضافه کرد: اصل عدالت آموزشی و آماده کردن فضا و تجهیزات آموزشی و عدالت دیجیتال و اصل تدریجی بودن آموزش دو اصل دیگری است که در سال جاری بر آن تأکید داریم. آموزش ها در ماه مهر مجازی است و از آبان به تدریج به صورت حضوری آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد:  ۲۰۲مدرسه عشایری در حوزه ابتدایی و متوسطه اول داریم که به همراه مدارس کم جمعیت روستایی به صورت حضوری بازگشایی خواهد شد.در بحث بازگشایی، تهیه اطلس آموزشی بسیار مهم است و همچنین انتظار داریم تا مدیران مدارس، اعضای محترم انجمن اولیا و مربیان را در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری ها مشارکت دهند.

این مقام مسئول گفت:  بازگشایی مدارس به صورت اقتضایی خواهد بود به این شکل که به اقتضای جمعیت دانش‌آموزی و موارد دیگر و بر اساس دستورالعملها، در بحث بازگشایی به شهرستان‌ها تفویض اختیار خواهیم کرد.

سعدی پور تأکید کرد: توزیع کتب درسی بصورت شبانه روزی انجام شود. در امر ثبت نام ابتدایی و متوسطه اول جزو استان‌های برتر کشور بودیم اما در متوسطه دوم باید شتاب بیشتری به ثبت‌نام ها بدهیم و ثبت نام در سیدا و پادا به درستی و تا زمان مقرر انجام شود.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به جذب منابع مالی خوب خاطرنشان کرد: امسال ۶میلیارد تومان اعتبار بابت خرید تجهیزات و اقلام برای مدارس استان جذب کردیم که در روز چهارشنبه ۳۱شهریور به صورت همزمان بین شهرستانها و مناطق  به ویژه بین مدارس مناطق محروم توزیع خواهیم کرد. در بحث توزیع وسایل ورزشی نیز در قالب کاروان مهر با نشاط بالغ بر ۶۰۰میلیون تومان تجهیزات به شهرستانها دادیم.این میزان هر چند کم است ولی امیدواریم استمرار داشته باشد.

وی یادآور شد: آموزش مدیران جدیدالانتصاب استان برای اولین بار به صورت متمرکز برای توانمندسازی و آموزش های لازم انجام شد که در این طرح ۷۳۶مدیر جدیدالانتصاب مدارس استان آموزش‌های لازم را دیدند.همچنین برای جبران یادگیری های از دست رفته در راستای شعار پروژه مهر، «ارتقای کیفیت یادگیری»،کلاس های جبرانی در فضای مجازی در تابستان برگزار کردیم.

سعدی پور با اشاره به اهمیت بحث سلامت روان دانش‌آموزان گفت: با توجه به شعار پروژه مهر، «سلامت روان دانش آموزان»، ۱۱۴مدرس میانی را از بین همکاران مشاور انتخاب و توسط اساتید کشوری آموزش دادیم تا در سطح مدارس فعالیت کنند چرا که با توجه به مشکلاتی از جمله افسردگی که برای دانش آموزان و همکاران ما به وجود آمده است اعتقاد داریم که توجه به بهداشت روح و روان بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به مزیت های حضور دانش‌آموزان در مدرسه اشاره کرده و اذعان داشت: حضور دانش آموزان در مدرسه باعث ایجاد ارتباط عاطفی، پررنگ شدن نقش الگو سازی معلم و ارتباط با همسالان خواهد شد که بسیار حائز اهمیت است.

سعدی پور با تأکید بر اطلاع رسانی مناسب و ایجاد جو امیدواری در مردم بیان کرد: در صدا و سیمای ملی برای اقناع سازی افکار عمومی در خصوص بازگشایی حضوری مدارس حضور حداکثری داشتیم.

وی به اخذ  ۱۳۸هزار ساعت حق التدریس برای همکاران استان خاطرنشان کرد: در حوزه سازماندهی نیروی انسانی کم چالش ترین مسائل را در سال جاری داشتیم و باتوجه به ۴۲۰۰فرهنگی استان که درسال جاری بازنشسته خواهند شد با درایت و برنامه‌ریزی کارشناسان آموزش و پرورش استان، سازماندهی خوبی را با کمترین چالشها شاهد بودیم.

سعدی پور با توصیه مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق به جدی گرفتن اجرای پویش همکلاسی مهربان 2 خواستار استفاده از همه ظرفیت های وجودی شهرستانها مخصوصاً با نگاه ویژه  به مدارس کمتر برخوردار و مناطق محروم شد.

این مقام مسئول استانی تأکید کرد: شورای مدارس به صورت جدی برگزار شود و مدیران آموزش و پرورش هم در این جلسات حضور پیدا کنند. برای برطرف کردن مشکلات از ظرفیت مدارس خاص استفاده شود و پروتکل های ویژه مدارس شبانه روزی نیز رعایت گردد.

وی با اشاره به استقرار دبیرخانه دائمی طرح ملی لاله های روشن در مازندران گفت: برای افتتاح طرح ملی لاله های روشن همزمان با نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس از شهید شاخص در مدرسه پایلوت رونمایی خواهیم کرد. سعدی پور در پایان خاطرنشان کرد: مجازندران 9  با موضوع دفاع مقدس از ابتدای مهر استارت خواهد خورد و افتتاح خط ملی 1570 را که مربوط به مشاوره و پیشگیری ازآسیبهای اجتماعی است در نیمه اول مهرماه جاری در دستور کار داریم.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 721977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟