کیفیت آب شرب اصفهان مورد تایید نهادهای نظارتی است

به گزارش رکنا از اصفهان، در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اصفهان، دستگاه های نظارتی استان، کیفیت آب شرب را تایید کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان دراین جلسه که نمایندگان دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند گفت: کیفیت آب شرب خط قرمز مسئولان آبفای استان اصفهان است و نهادهای ذیصلاح، کیفیت آب شرب را از لحاظ شاخص های میکروبی و شیمیایی تایید می کنند.
منصور شیشه فروش افزود: روزانه آب شرب اصفهان از لحاظ کیفی مورد بررسی مرکز بهداشت استان قرار می گیرد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
وی با اشاره به این که در نیمه اول سال به دلیل کمبود 4300 لیتری آب بر ثانیه در برخی از مناطق استان، تعدادی از چاه های محلی وارد مدار شدند گفت: این موضوع موجب تغییردر مزه آب برخی مناطق شهر اصفهان شد که ناشی از تفاوت املاح موجود در آب و میزان هدایت الکتریکی آن بود اما هیچ اثری بر روی کیفیت و سلامت آب نداشت.
وی با بیان این که همه دستگاه های اجرایی استان باید برنامه ای برای گذر از بحران کم آبی در نیمه دوم سال جاری تدوین کنند، اظهار داشت: باید قبل از ایجاد شرایط اضطرار، برنامه ای برای غلبه بر بحران مد نظر داشت و بر این اساس همه دستگاه های اجرایی استان باید راهکارهای مصرف بهینه آب را تدوین و اجرایی کنند.
شیشه فروش برخورد با مشترکین پرمصرف را ضروری دانست و بیان کرد: علاوه بر این آبفای استان اصفهان باید همچنان تشویق مشترکین کم مصرف را در دستور کار خود قرار دهد.
وی با تاکید بر تولید محتوای آموزشی در خصوص فرهنگ مصرف بهینه آب برای همه قشرهای جامعه گفت: باید بیش از گذشته از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها در فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب بهره مند شد و مردم را با شیوه های استفاده از تجهیزات کاهنده آشنا کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر باز چرخانی آب تاکید کرد و از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی خواست هر چه سریع تر فرایند و دستورالعمل بازچرخانی آب در ساختمان ها را تدوین و اجرایی کنند.
درادامه این جلسه ناصر اکبری معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان به شرح چگونگی تامین آب شرب در فصل بهار و تابستان سال 1400 در شهرها و روستاهای استان اصفهان پرداخت.
اصفهان_بهمن راعی

 

کدخبر: 721966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟