موکب متفاوت کتابخوانی در تابستان 1400

به گزارش رکنا از مازندران، اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران به عنوان نهاد متولی سوق دادن جامعه به سمت کتابخوانی با اجرای برنامه ها طرحی نو را در انداخت که نشان داد برای کتابخوان کردن جامعه باید فراتر از نوشتن مطالب تشویقی با عنوان کتاب و کتابخوانی بر روی سر برگ اداری گام برداشت و باید این مهم را در زندگی مردم ملموس کرد.

با استقبال از طرح مطالعه با طعم تابستان که طی چهار سال گذشته توسط اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران اجرا شد، کتابداران مازندران امسال این طرح را در سطحی گسترده تر با هدف ایجاد عدالت مطالعاتی برای اقشار مختلف جامعه از جمله روستائیان اجرا کردند.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به برگزاری طرح موکب سیار کتابخوانی در مناطق کم برخوردار مازندران در قالب ویژه برنامه «مطالعه با طعم تابستان»، بیان کرد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و دسترسی بیشتر کودکان و نوجوانان در روستاها، افزایش خلاقیت و گسترش کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

وی افزود: در این ویژه‌برنامه، فعالیت هایی از جمله قصه گویی، نشست کتاب خوان، آموزش های دینی و اخلاقی، مرثیه و مداحی، کاردستی و نقاشی توسط کتابداران اجرا شد.

 ولیپور خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه از ۱۴ الی ۲۴ شهریوماه امسال در شهرهای ساری، قائمشهر، بابل، سوادکوه و سوادکوه شمالی به دلیل شرایط کرونایی در محیط سرباز و با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 وی ادامه داد: عدالت این است که بتوانیم چنین فرصت هایی را برای همه دانش آموزان مستعدی که در روستاها هستند و می توانند از نوابغ ملی باشند، ایجاد و با رشد این استعدادها، آنها را به سمت آینده ای متعالی هدایت کنیم.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه مطالعه یکی از بهترین تفریحات برای اوقات فراغت است، اظهار کرد: مطالعه در زمان فراغت، زمان گران بها را هدر نمی دهد و اگر برای مطالعه دانش آموزان در تابستان برنامه ریزی شود و آن ها طعم مطالعه کتاب های غیر درسی را نیز بچشند، مطمئناً هرگز از کتابخوانی فاصله نخواهند گرفت.

ولیپور اجرای طرح مطالعه با طعم تابستان را مقدمه ای برای دستیابی به این هدف دانست و بیان کرد: موفقیتی که در سال گذشته بدست آوردیم ما را بر آن داشت با تمرکز بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر، روستاها و مناطق بیشتری را در سال جاری پوشش دهیم.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 721965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟