برگزاری مرحله پایانی آزمون المپیادهای علمی دانش‌آموزی

به گزارش رکنا از مازندران؛ دانش‌آموزانی که در مرحله دوم المپیادهای علمی کشور پذیرفته شدند در دوره های تابستانی شرکت کرده و پس از پایان دوره آموزشی با پشت سرگذاشتن یک آزمون صاحب مدالهای رنگارنگ طلا، نقره و برنز خواهند شد.

 آزمون برخی از رشته های این المپیادها، به صورت متمرکز به مدت یک هفته در برگزاری می شود ولی در برخی از رشته ها به صورت قطبی و در استانهای مختلف آزمون به عمل می آید.

 استان مازندران امسال میزبان دانش‌آموزان المپیادی استانهای سمنان، گلستان و مازندران در مجموع به تعداد 20 دانش‌آموزاست که 13 نفر مازندرانی و 4 نفر از آنان اهل گلستان و 3 نفر نیز سمنانی هستند.

رشته های المپیاد ادبی، ریاضی، زیست شناسی، نجوم و اخترفیزیک، شیمی، فیزیک وکامپیوتر  دارای سهمیه کنکور می باشند و همین رشته ها به غیر از المپیاد ادبی، مرحله جهانی نیز دارند که صاحبان مدال طلا به عضویت تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی در خواهند آمد.

 5 رشته علوم زمین، جغرافیا، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی و سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی از رشته هایی هستند که امتیاز کنکور ندارند و آزمون آنها به صورت غیرمتمرکز و در10 استان کشور در حال برگزاری است.

 این آزمون صبح امروز شنبه 27 شهریوردر مرکز سمپاد فرزانگان ناحیه 1 ساری آغاز شده و تا عصر ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است که از استان مازندران 976 دانش‌آموز در مرحله اول و 23 دانش‌آموز در مرحله دوم این المپیادها پذیرفته شدند و از این میان 10 دانش‌آموز مازندرانی در تهران به صورت متمرکز آزمون خواهند داد.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 721606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟