سیاست راهبردی کمیته امداد توانمند سازی مددجویان است/آموزش کسب و کار به مددجویان ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار رکنا؛ حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیر کل کمیته امداد مازندران اظهار داشت: در این نهاد به کار علمی معتقدیم و نقشه ساختمان مددجویی بزاساس نقشه مهندسی است ، وام ها بر اساس مراحلی است که بنیاد مسکن تعیین می کند و با تأیید ناظر و کارشناس ، مددجویان از این تسهیلات بهره مند می شوند. 

وی افزود: یکی از اهداف اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان در بخش اشتغال است، ظرفیت و توانمندی مددجو مورد بررسی قرار می گیرد و بر حسب توانمندی فرصت شغلی برایش ایجاد می شود.

وی بیان داشت: کارکنان کمیته امداد با اقدامات جهادی و انقلابی برای اشتغال مددجویان تشکیل پرونده می دهند ، آموزش کسب و کار به مددجویان ارائه می‌شود و طرح های اشتغال بمنظور پایدارسازی مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران ادامه داد:در بخش کسب و کار، آموزش اصل است و از دو منظر دینی و فنی و حرفه ای استفاده می شود و مشاوره های لازم در قبل از ایجاد طرح ، حین اجرای طرح و بعد از ایجاد طرح ارائه می شود.

وی گفت:کلینیک های کسب کار برای مددجویان ایجاد شده و آسیب های طرح نیز مورد بررسی قرار می گیرد و برخی اساتید بصورت افتخاری با این نهاد در کلینیک های کسب وکار همکاری دارند و راهنمایی لازم را به مددجویان ارائه می دهند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: علت موفقیت اشتغال در کمیته امداد آموزش کسب و کار و نظارت بر طرح ها به مدت پنج سال است و پس از اینکه مددجو به خودکفایی رسید از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شود.

وی افزود: حفظ شأن و کرامت مددجویان بسیار با اهمیت است و همه تلاش کارکنان این نهاد جلب رضایت آنان است.

حجت‌الاسلام عالیشاه در مورد برگزاری شور عاطفه ها نیز گفت: امسال شور عاطفه ها با شعار «همه باهم مشق محبت بنویسیم» در استان در حال برگزاری است و همه با یکدلی به کمک دانش آموزان نیازمند می شتابیم.

وی به طرح هر کا مند یک حامی معنوی اشاره و تصریح کرد: سه هزار نفر از ایتام و ۹ هزار و ۷۰۰ نفر از فرزندان طرح محسنین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند‌ و در تلاشیم تا سرانه کمک به ایتام را افزایش دهیم.

حجت الاسلام عالیشاه گفت: استان مازندران از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است و با کمک مردم نوعدوست و خیران به نیازمندان خدمات ارائه می دهیم.

حاجی پور مدیر عامل بانک مسکن مازندران هم در این دیدار گفت: همه در مقابل مددجویان و نیازمندان وظیفه داریم تا به نحو احسن خدمات ارائه دهیم.

وی افزود:کمیته امداد به مددجویان خدمات شایانی ارائه می دهد که این اقدامات، قابل تقدیر است.

حاجی پور بیان داشت: از تمام ظرفیت و توان خود در راستای خدمت به نیازمندان استفاده می کنیم.

وی در مورد اشتغالزایی هم گفت: سال گذشته صد درصد اعتبارات اشتغال از طریق بانک مسکن جذب شد و در سال‌جاری تاکنون۱۶۵فقره تسهیلات اشتغال پرداخت شد و ۳۵درصد اعتباری که به بانک مسکن در بخش اشتغال تخصیص پیدا کرد ، جذب شد و منجر به انعقاد قرارداد شد.

حاجی پور گفت:تعامل و همکاری خوبی بین کمیته امداد و بانک مسکن وجود دارد و همچنان ادامه خواهد داشت.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 721598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟