بزودی؛ آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری حوضیان الیگودرز

به گزارش رکنا از لرستان، محمد خدابخشی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار داشت: خودم را مسئول آینده الیگودرز می‌دانم به همین جهت کارها و پروژه‌هایی را پیگیری می‌کنم که توسعه شهرستان را به دنبال داشته باشد و هدف گذاری مطابق آن دارم.

وی افزود: اجرای پروژه‌هایی را پیگیری می‌کنم که پشتوانه کارشناسی داشته باشند و موضوعاتی را دنبال می‌کنم که مزیت نسبی برای شهرستان داشته باشند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه افزایش نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی برای کاهش نرخ بیکاری و کاهش آسیب‌ها پروژه‌هایی را دنبال می‌کنیم که اشتغال‌زایی برای شهرستان داشته باشند که نمونه آن طرح گردشگری حوضیان است.

وی در رابطه آخرین وضعیت طرح گردشگری حوضیان الیگودرز بیان کرد: در آخرین روزهای کاری دولت در هیئت امنای صندوق بازنشستگی کشوری که مجمع آن چند نفر از وزرا هستند این طرح مصوب شد البته این طرح دو سال پیش توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد و از آنجا که موانعی بر سر راه اجرای آن وجود داشت برای اجرای آن تلاش کردیم و در واقع کلنگ زنی وزیر جهت تثبیت پروژه بود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: در ارکان صندوق بازنشستگی کشوری کارهایی که انجام دادیم به منظور سهولت بیشتر بود و نیاز بود در شورای عالی معماری شهرسازی طرح گردشگری حوضیان به عنوان یک نقطه متصل شهری مصوب شود و چون این کار فرآیند طولانی مدتی داشت پیگیری کردیم و جلسات متعددی برگزار و نهایت مصوب شد.

وی تصریح کرد: از آنجا زمین مشخص شده برای طرح گردشگری حوضیان متعلق به منابع طبیعی بود صحبت این بود که چون در حریم شهر است مطابق قانون منابع طبیعی باید آن را به راه و شهرسازی انتقال دهد.

خدا بخشی با اشاره به تصویب برنامه این طرح در هیئت امنای صندوق بازنشستگی اظهارداشت: عملیات اجرایی طرح گردشگری حوضیان الیگودرز یک تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.

وی در رابطه با پروژه راهسازی الیگودرز به مسجد سلیمان نیز افزود: با توجه به صعب العبور بودن منطقه مذکور، کار کردن در آنجا بسیار دشوار و هزینه بر است به طوری که هزینه هر کیلومتر از آن چندین برابر هر کیلومتر در مسیرهای هموار است و کار راحت پیش نمی‌رود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس عنوان کرد: ۱۴ کیلومتری که از این مسیر به عهده پیمانکار اول بود بنا بود یک بخشی به علاوه چند کیلومتر ادامه مسیر به پیمانکار دیگر واگذار شود که مطالعات آن انجام شده و قرار است هفته آینده به فراخوان گذاشته شود که پیمانکار جدیدی انتخاب کنند اما حجم قرارداد زیاد می‌شود؛ مبلغی که برآورد کردند نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان می‌شد که قرار شد یک بازنگری روی مبلغ شود و تا روستای وراک ( از کیلومتر ۷ پروژه تا روستای وارک) به مناقصه گذاشته شود.

وی با بیان اینکه پروژه راه سازی الیگودرز به مسجد سلیمان در قانون بودجه ۱۴۰۰، ۷۶ میلیارد تومان اعتبار دارد بیان کرد: این پروژه شش میلیارد تومان هم از توزان برای آن منظورشده که در مجموع نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان در ۱۴۰۰ اعتبار دارد ضمن اینکه دو مبلغ ۴۵ میلیارد تومان نیز دو بانک قطعاتی از آن را فاینانس کرده‌اند.

خدابخشی در رابطه با پروژه کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز نیز گفت: کار عمرانی این پروژه انجام شده است به طوری که از نظر فیزیکی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کمتر از ۱۰ درصد آن باقی مانده است اما هم اکنون در بحث تامین ماشین آلات آن مشکلاتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: یک شرکت تایوانی تعهد کرده بود که ماشین آلات کارخانه مذکور را تامین می‌کند اما اخیرا نامه زده بود که به دلایلی همچون متوقف شدن مذاکرات و نامعلوم بودن آینده سیاسی کشور و تاخیر در انتقال پول و افزایش قیمت‌ها نمی‌تواند این ماشین آلات را تامین کند که در نهایت ما با شرکت مواد معدنی ایران جلساتی برگزار کردیم تا راهکاری برای رفع این مسئله پیدا شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس در رابطه با پروژه کارخانه لاستیک الیگودرز نیز خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این کارخانه در حال اجراست و علی رغم کارشکنی‌هایی که صورت گرفته هم اکنون بخش عمده‌ای از کار تسطیح زمین انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه فاز توسعه‌ای نیز برای کارخانه لاستیک سازی پیش بینی شده است اظهارداشت: در فاز نخست یک سوله ساخته شده برای دو سوله دیگر مناقصه برگزار کردند همچنین بانک عامل مشخص شده است.

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 721581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟