بررسی چگونگی راه اندازی هرچه سریعتر ایرلاین بیس اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان، در این جلسه احمد خوروش، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت با اشاره به عزم جدی دولت جدید درکمک به توسعه سرمایه‌گذاریهای داخلی ابرازامیدواری نمود  باهمت مضاعف بخش خصوصی و دولتی و حمایت از سرمایه گذاربتوان اقتصاد استان را رونق بخشید.

وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان اقتصادی را جذب و حفظ سرمایه گذاران به منظور پیشبرد مسایل توسعه‌ای استان دانست و افزود: امید است در دولت جدید پروژه‌های تاثیرگذار در توسعه ملی و استانی از جمله  دهکده لجستیک و قطارپرسرعت با مساعدت وزرای جدید هرچه سریعتر عملیاتی شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه مسئله آب را به خصوص با وجود گزارشات مربوط به فرونشست زمین در مناطق مختلف یکی از مسائل بنیادی استان اصفهان عنوان نمود و برتوجه ویژه به این امر تاکید کرد.

بهرام سبحانی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز ایجاد ساز و کار لازم برای بهره برداری کامل از پتانسیل‌های موجود در کارگو ترمینال اصفهان را مقدم بر توسعه این پروژه دانست و گفت: لازم است ازسوی مسئولین کارگو طرح تجاری برای  توسعه کارگو و ملزومات آن طراحی شود.

وی تاکید کرد پارلمان بخش خصوصی اصفهان در راستای بهبود و توسعه کسب و کار استان در این زمینه همکاری خواهد کرد.

درادامه این جلسه وحیداسدی، مدیرعامل شرکت پرشین کارگو اصفهان به تشریح وضعیت جاری کارگو ترمینال پرداخت و گفت: در16ماه گذشته درحدود 249پرواز باری چارتری انجام شده که مجموعا 4200 تن کالا به ارزش گمرکی 17 میلیون دلار از محل کارگو حمل شده است. وی نوسانات قیمت کرایه حمل کالا در یکسال گذشته، کمبود هواپیما به دلیل ازسرگیری پروازها به کشورهای اروپایی و مقرون به صرفه نبودن استفاده از هواپیماهای خارجی را از جمله دلایل کاهش صادرات از این طریق دانست .

اسدی با اشاره به این نکته که وجود هواپیماهای کارگو در کشورمان نسبت به هواپیماهای مسافربری درآمد بالاتری دارد برضرورت راه اندازی ایرلاین بیس اصفهان تاکید کرد.

در ادامه حمیدرضافولادگر، رئیس کارگروه اقتصادی بنیاد مطالعات نصف جهان خواستار پیگیری تمامی گزینه ها برای راه اندازی هرچه سریعتر ایرلاین بیس اصفهان شد.

حسن امجدی، مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان دراین جلسه لازمه توسعه کارگو ترمینال اصفهان را در استفاده از حداکثر ظرفیت فعلی خروج هواپیما عنوان نمود و جبران هزینه ها را،  از این طریق امکانپذیر دانست . وی با بیان اینکه نبود پرواز باری یکی از نقصان های موجود است، افزود: راه اندازی پرواز باری در افزایش آمار صادرات استان موثراست.

همچنین محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار هدفگذاری منطقی و ترسیم چشم انداز کوتاه مدت و میان مدت برای توسعه کارگو ترمینال اصفهان شد و بر اهمیت برنامه ریزی کمیسیون سرمایه گذاری در این زمینه تاکید نمود.

احمدرضا همتی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: بیش از 60درصد کالاهای حمل شده از مبدأ کارگو ترمینال اصفهان مربوط به استان خوزستان بوده و متاسفانه تنها حدود 5درصد متعلق به تولیدات استان اصفهان است. با توجه به وجود ظرفیت حمل هوایی کالا در اصفهان لازم است تولیدات استان به میزان بسیار بیشتری به کشورهای هدف صادر شود و  این امر نیازمند توجه ویژه است.

وی راه اندازی فاز دوم کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را در ایجاد پروازبه کشورهای عمان، قطر و روسیه حایز اهمیت دانست و خواستار اقدام فوری برای عملیاتی کردن طرح توسعه کارگو شد.

وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت پرواز قادر به پاسخگویی نیازمتقاضیان حمل بار نیستیم ،خرید هواپیما یا اجاره بلندمدت آن به این منظور را در استفاده از تمامی ظرفیت های موجود کارگو ترمینال موثر دانست.

همچنین در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت صادرات محصولات گلخانه ای استان و ملزومات راه اندازی پایانه محصولات گلخانه ای اصفهان ارائه شد.

اصفهان -بهمن راعی

 

کدخبر: 721556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟