واکسیناسیون معلمان استان مرکزی از میانگین کشور بالاتر است

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: واکسیناسیون معلمان یکی از اولویت‌های مهم در استان مرکزی است به همین دلیل فرآیند واکسیناسیون معلمان استان از میانگین کشور بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر بهرام حسین‌آبادی در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا در سه مرحله مدارس بازگشایی شده که در مرحله اول ۱۰ درصد، در مرحله دوم هفت درصد و در مرحله آخر ۱۰ درصد جمعیت دانش آموزان استان مرکزی از حضور در کلاس‌ها استقبال کردند.

وی ادامه داد: برای برگزاری مدارس در اول مهرماه سه برنامه پیش‌بینی شده است که شامل برگزاری کلاس‌های حضوری در مناطق روستایی و عشایری با جمعیت کم، مدارس با جمعیت کم به تعداد ۱۰ دانش آموز به شکل تلفیقی از حضوری و مجازی و یا به‌طور کلی مدارس حضوری بازگشایی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: واکسیناسیون معلمان آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های مهم در استان مرکزی است و به همین خاطر فرآیند واکسیناسیون معلمان استان از میانگین کشور بالاتر است.

۲۰ تا ۲۵ شهریورماه نوبت دوم تزریق واکسن فرهنگیان

 در ادامه این نشست دکتر علی علیمحمدی اظهار کرد: ۲۰ تا ۲۵ شهریورماه نوبت دوم تزریق واکسن فرهنگیان استان است و برای تزریق واکسن ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها نیز پیش‌بینی های لازم در سطح ملی در حال انجام است.

وی گفت: در مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان برگزاری کلاس‌های حضوری ممکن است اما این مهم باید توسط ستاد ملی کرونا ابلاغ شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: برگزاری کلاس‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای با حضور ۱۰ دانش آموز با رعایت پروتکل‌ها و ۴۰ دقیقه زمان نیز می‌تواند بخشی از پیشنهادات مهرماه باشد.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 721332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟