سوگواره عکس "رحیل اربعین جاماندگان" در سمنان برگزار می شود.

مدیر بانوان و خانواده شهرداری سمنان در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: به منظور گرامیداشت چهلمین روز شهادت سالار شهیدان  و ثبت حال و هوای اربعین حسینی در شهر، محلات، مناطق و خانواده ها، سوگواره عکس با عنوان «رحیل اربعین جاماندگان» در قالب عکس های ارسالی با محتوی این ایام برگزار می گردد.

سمیه قاسمی ضمن تقدیر از مشارکت بانک مسکن در برگزاری این سوگواره افزود: جوایز برگزیدگان در این سوگواره از سوی بانک مسکن وشهرداری سمنان اهدا می شود.

وی در خصوص محورهای این سوگواره گفت: این سوگواره در محورهای لحظه های ناب و خاطره انگیز از حضور در پیاده روی اربعین سال های قبل، پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرها، آداب و رسوم مراسم اربعین در حسینیه ها و تکایای سنتی شهر، حال و هوای شهر و موکب ها در اربعین، قرائت زیارت اربعین در خانه و حال و هوای خانواده در اربعین حسینی برگزار می شود.

قاسمی افزود: عکس ارسالی حتما باید به حالت افقی و به صورت سلفی بوده و یا شرکت کننده در آن حضور داشته باشد.

مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری سمنان تصریح کرد: آثار ارسالی باید از طریق پیام‌رسان های فضای مجازی تا تاریخ دهم مهرماه 1400 به آدرس @mehrbanoohayeshahr ارسال شود. همچنین علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 09905095142 تماس حاصل کنند.

وی افزود: پس از پایان مهلت شرکت در سوگواره، آثار ارسالی مورد بررسی و داوری قرار گرفته و به شش عکس برتر جوایزی اهدا می شود.

قاسمی در پایان هدف از برگزاری این سوگواره را تببین و اشاعه فرهنگ اربعین و راهپیمایی عظیم حسینی و نمایش وحدت و همدلی حاصل از آن عنوان کرد.

لازم به ذکر است؛ سوگواره "رحیل اربعین جاماندگان" با مشارکت مدیریت امور بانوان و خانواده شهرداری سمنان و بانک مسکن استان سمنان برگزار می شود.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 721288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟