به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، شهرام حبیب‌زاده اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در کمتر از دو هفته با واکسیناسیون تمام گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال در استان بتوانیم ایمنی مناسبی را ایجاد کرده و شرایط مطلوبی را در مهار خیز‌های بعدی کرونا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با عمومی شدن واکسیناسیون انتظار می‌رود دیگر خیز بعدی کرونا اتفاق نیفتد و در صورت بروز تلفات کرونایی به صفر برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: استان اردبیل جز استان‌های مرزی کشور است که با تصمیم ستاد ملی کرونا واکسیناسیون همه افراد جامعه در گروه سنی بالای ۱۸ سال در استان‌های مرزی انجام می‌شود که ما نیز از این فرصت استفاده کردیم تا به جای واکسیناسیون در گروه‌های سنی متفاوت، به شکل فراگیر واکسیناسیون تمامی گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال را انجام دهیم.

حبیب‌زاده افزود: تنها دغدغه و نگرانی ما ازدحام جمعیت در مراکز تجمیعی است که برای حل این مشکل ما سعی کردیم در همه ۴۶۰ خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت واکسیناسیون را به صورت محله‌محور انجام دهیم تا ظرف دو سه هفته کل واکسیناسیون جمعیت هدف استان به انجام برسد.

واکسیناسیون تمام روستاییان و جامعه عشایری انجام می شود

وی خاطر نشان کرد: با اولویت و در هفته جاری واکسیناسیون تمام روستاییان و جامعه عشایری را به پایان خواهیم رساند و انتظار می‌رود با شبانه‌روزی شدن واکسیناسیون در هفته‌های آینده این روند سرعت بیشتری به خود بگیرد.

 

کدخبر: 720426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟