رایزنی نمایندگان یزد برای انتخاب استاندار/ بومی بودن در اولویت است

به گزارش خبرنگاررکنا؛ انتخاب استاندار یزد ا ین روزها گمانه زنی های بسیاری را در فضای مجازی ایجاد کرده است و رسانه های مختلف از طیف های مختلف سیاسی، لیست هایی را رو می کنند که نشان از گسیختگی در معرفی استاندار دارد، لیست هایی که تعداد افراد مشترک آن محدود است و برخی حتی افراد معرفی شده را د ر شان مدیریت اجرایی استان نمی دانند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در گفت وگو با رکنا اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان یزد لیست 6 نفره ای را برای پیشنهاد استاندار یزد به دولت اماده کرده اما ارائه نکرده است اما انتخاب استانداران سایر استان ها نشان می دهد که چندان به نظر نمایندگان توجه نمی شود.

محمدصالح جوکار با اشاره به قطعیت تغییر در مدیریت اجرایی استان، گفت: اولویت انتخاب استاندار برای نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار بومی است و امیدواریم اتفاق خوبی برای استان یزد رقم بخورد.

وی با تاکید بر اینکه دولت حق دارد که نماینده خود در استان را انتخاب کند، بیان کرد: نمایندگان در این زمینه می توانند پیشنهاد دهنده باشند اما معرفی افراد باعث می شود که نقش نظارتی انها کمرنگ شود، دولت برای انتخاب اصلح باید با مشورت شناخت بیشتری نسبت به استان پیدا کند. 

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 720403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟