اسکان اضطراری به حادثه دیدگان زلزله وحشتناک در قوچان

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی، امین رضا مرآتی در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان قوچان از اسکان اضطراری برای خانواده هایی که دچار تخریب منزل شدند خبر داد و گفت: سه مدرسه در روستاهای عمارت، دیزادیز و آبشوری شهرستان قوچان برای اسکان اضطراری حادثه دیدگان زلزله ۵.۲ ریشتری از شامگاه ٢٢ شهریور آماده ی استفاده است.

وی با بیان این مهم که  گزارشهای میدانی در این زمینه باید به‌ صورت لحظه‌ای توسط مدیران ذی ربط ارسال شود و مدیران عضو ستاد بحران باید از مناطق آسیب دیده بازدید بعمل آورند، خاطر نشان کرد : باید ظرف ۴۸ ساعت آینده تمامی گزارشهای مربوط به منازل، واحدها، زیرساخت‌ها و ادارات دولتی آسیب دیده به صورت مکتوب به فرمانداری ارسال گردد.

فرماندار شهرستان قوچان همچنین در این باره ادامه داد: در اسکان اضطراری برای افراد آسیب‌ دیده باید خدمات پشتیبانی همچون سامانه گرمایشی، آب شرب و دیگر زیرساخت‌ها در نظر گرفته شود تا مردم و خسارت دیدگان فشار روانی کمتری را متحمل شوند. 

وی در ادامه ضمن تاکید بر این مطلب که بخشداران بایستی آمار و اطلاعات خود را با دهیاران تطبیق دهند تا اختلافی وجود نداشته باش، اذعان داشت : با هماهنگی بنیاد مسکن به خانواده‌هایی که از این زلزله آسیب‌ دیده هستند و امکان اسکان در مدارس را ندارند چادر داده شود تا در منزل تخریبی یا آسیب دیده خود و درون چادر اسکان داشته باشند.

امین رضا مرآتی با اشاره به نکته که خوشبختانه در زلزله روز گذشته تلفات و خسارات جانی نداشتیم، عنوان کرد :اما با توجه به این مهم که قوچان در کمربند زلزله خیز قرار گرفته است باید طی روزهای آتی نیز آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی همچنین خطاب به رئیس کمیته امداد و بهزیستی، گفت : خانواده های تحت پوشش این دو نهاد که دچار آسیب و خسارت شده اند سریعتر شناسایی  و تا فردا بسته های معیشتی به آنها داده شود تا کمی از دغدغه و  فشار روانی آنها کاسته شود.

کدخبر: 720332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟