ابتلای ۱۲۷۹ تن به کرونا در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه،  جواد آقازاده در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۲۱۲۲ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۱۶۶ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۳۳۰ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۸۲ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند، ادامه داد: در این مدت ۲۰ بیمار شامل ۱۱ ارومیه‌ای، ۳ میاندوآبی، دو مهابادی و ۴ تن دیگر در اشنویه، خوی، شوط و نقده جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۵۹۲۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص واکسیناسیون کرونا در استان نیز گفت: افراد متولد ۱۳۶۸ و پیش از آن می‌توانند برای دریافت واکسن پس از ثبت نام در سامانه سلامت، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

آقازاده افزود: توان واکسیناسیون در آذربایجان غربی به موازات استقبال مردم افزایش یافته و طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۳ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.

وی اضافه کرد: در صدد هستیم با همراهی نهادهای مختلف، ظرفیت واکسیناسیون روزانه در آذربایجان غربی را به ۱۰۰ هزار دز برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند واکسن دریافت کنند.

آقازاده بیان کرد: همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، شهروندان بدون ثبت نام در سایت salamat.gov.ir می‌توانند در مراکز شهری و روستایی واکسن خود را دریافت کنند.

آذربایجان‌غربی/ معجنی 

کدخبر: 720258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟