بدون هماهنگی و مجوز ستاد ملی کرونا هیچ اقدامی درباره بازگشایی حضوری مدارس انجام نمی‌گیرد

 به گزارش خبرنگار رکنا از شهرکرد؛مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان با حضور در برنامه رادیویی و تلویزیونی مردم و مسئولین صداوسیمای مرکز استان در پاسخ به پرسش یکی از والدین که با توجه به وضعیت پیش‌رو شیوع ویروس کرونا چرا برای آموزش حضوری تلاش می‌شود، گفت: امروز جامعه تعلیم و تربیت در دنیا به این نتیجه رسیده‌است آسیبی که در خانه ماندن و عدم حضور در مدرسه به دانش‌آموزان می‌زند بسیار بیشتر از آسیب‌های ناشی از کرونا است.

فرحناز قائدامینی ادامه داد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد هرچقدر دانش‌آموزان بیشتر در خانه بمانند و از مدرسه دور باشند بازگشتشان به مدرسه سخت‌تر خواهد بود که این خود باعث به خطر افتادن آینده هر مملکتی است.

قائدامینی تاکید کرد: البته ما معتقدیم زمانی آموزش حضوری می‌تواند برقرار شود که پیش زمینه‌ها محیا شود و از رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطمئن باشیم.

وی در ادامه به واکسیناسیون فرهنگیان اسان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات جهت محیا کردن پیش‌زمینه‌های برقراری آموزش حضوری واکسیناسیون فرهنگیان است که تا کنون بیش از 75 درصد از فرهنگیان استانمان واکسینه شده‌اند.

قائدامینی ادامه داد: قطعا بدون هماهنگی و مجوز ستاد ملی کرونا هیچ اقدامی درباره بازگشایی حضوری مدارس انجام نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: باتوجه به شواهد مدرسه به مراتب از اجتماعات و برنامه‌های دیگر خطر کم‌تری برای شیوع ویروس کرونا دارد؛ همانطور که در امتحانات خردادماه و برگزاری کنکور شاهد بودیم که پروتکل‌های بهداشتی به بهترین نحو رعایت گردید و وزیر بهداشت وقت از آموزش‌و‌پرورش تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این برنامه صحبت‌های یکی از دانش‌آموزان هنرستان شهید چمران شهرکرد پخش شد که گفت: برای دروس عملی درر آموزش آنلاین آنطور که انتظار داریم یاد نمی‌گیریم و مجبور هستیم به کلاس خصوصی برویم، ما تقاضا داریم حداقل برای بخشی از دروسمان کلاس‌های حضوری برگزار شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان در پاسخ به صحبت‌های این دانش‌آموز گفت: باعث مسرت و خوشحالی است دانش‌آموزان ما اینگونه دغدغه یادگیری دارند و به این سطح از درک رسیده‌اند.

وی افزود: البته در سال تحصیلی گذشته نیز سعی کردیم در زمان‌هایی که وضعیت استان از نظر شیوع ویروس کرونا زرد یا آبی بود و هم‌چنین از ابتدای خردادماه که آموزش‌های مجازی به پایان رسید با گروه‌بندی دانش‌آموزان هنرستانی برای دروس مهارتی کلاس حضوری برگزار کنیم که متاسفانه اقناع ذهنی در مورد برخی خانواده‌ها شک نگرفته بود.

فرحناز قائدامینی در همین خصوص ادامه داد: آسیب‌های دوری از مدرسه در مورد بعضی پایه‌ها و بعضی دروس مخصوصا دروس عملی بسیار بیشتر است که سعی می‌کنیم تا جایی که بتوانیم برای این پایه‌ها و این دروس با گروه‌بندی دانش‌آموزن و با بهره‌گیری از فضای باز از ابتدای مر کلاس حضوری برگزار کنیم.

مصیبی دهکردی، شهرکرد

کدخبر: 719852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟