توزیع 28 هزار بسته معیشتی بین عزاداران حسینی در مازندران

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در دیدار مدیران اوقاف و امور خیریه مازندران با نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: دفاع از موقوفات و حفظ عین وقف از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌شمار می‌رود.

وی یکی از اقدامات مهم اوقاف طی ماه محرم را توزیع 27 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و عزاداران حسینی اعلام کرد و افزود: این بسته‌ها از محل عوائد موقوفات استان تهیه و در بین عزاداران، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از پخت و توزیع 60 هزار پرس غذای گرم بین عزاداران حسینی خبر داد و گفت: این بسته‌های غذایی نیز از محل موقوفات و با کمک خیرین تهیه و توسط خادمین و عزاداران حسینی پخت و توزیع شده است.

حیدری به پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه استان اشاره کرد و افزود:  150 پروژه عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه با مساحت  22 هزار و 500 مترمربع در مازندران در حال اجراست.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی موقوفات با هدف افزایش بهره‌وری وقف در حال اجراست، خاطرنشان کرد: 7 هزار و 365 مترمربع پروژه عمرانی موقوفات در حال احداث و تعمیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از شناسایی 55 موقوفه مستعد سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته 80 هکتار از اراضی موقوفات مازندران درختکاری شد تا شاهد افزایش سرانه فضای سبز در استان باشیم.

حیدری با انتقاد از عدم همکاری برخی ادارات در پرداخت حق و حقوق موقوفات، بیان کرد: بعضی از ادارات مازندران در اراضی وقفی استقرار دارند اما متاسفانه اشخاص حقوقی در این ادارات توجهی به پرداخت حق و حقوق موقوفات نمی‌کنند.

انتهای پیام/عباسی نیک

 

کدخبر: 719826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟