فوت ۵۰۵ نفر بر اثر کرونادر دشتستان
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: از شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۵۲هزار نمونه کرونا در مراکز منتخب کرونا شهرستان دشتستان انجام گرفته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: از شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۵۲هزار نمونه کرونا در مراکز منتخب کرونا شهرستان دشتستان انجام گرفته است.

ماریا خویش دوست در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: از تعداد ۵۲ هزار و ۱۷۰ نمونه انجام گرفته، تست کرونای در حدود ۱۸ هزار و ۷۴۶ نفر مثبت اعلام‌شده‌اند.

خویش دوست بیان کرد: در زمان شیوع پیک پنجم کرونا به صورت میانگین، روزانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ نمونه کرونا (رپید تست و PCR) در دو مرکز منتخب کرونا شهرستان توسط کارکنان بهداشتی انجام گرفته است که در حدود ۵۰ درصد از این نمونه مثبت اعلام می‌شدند.

 رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: با کاهش روند بیماری کرونا در شهرستان، درصد مبتلایان به کمتر از ۲۵ درصد رسیده است و امیدواریم که با واکسیناسیون سریع گروه‌های هدف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم این بیماری را کنترل نماییم.

خویشدوست همچنین گفت: متأسفانه تعداد افراد فوت شده بر اثر بیماری کرونا در شهرستان به ۵۰۵ نفر رسیده است و با بررسی‌های انجام گرفته بیش از ۸۰ درصد از فوتی‌ها پیک پنجم، دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و دیابت بوده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۲۳هزار دوز واکسن در دو نوبت اول و دوم در شهرستان تزریق شده است و در حدود ۴۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

خویش دوست خاطرنشان کرد: شهروندان همچنان تا ریشه‌کنی بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی (استفاده از ماسک، تهویه مناسب و فاصله اجتماعی) را رعایت و نسبت به واکسیناسیون خود در زمان‌های اعلام‌شده اقدام نمایند.

 

کدخبر: 719755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟