تفویض اختیار به سازمان صمت در استان ها / از بانک های خصوصی حمایت شود

به گزارش رکنا از اصفهان، ایرج موفق، رئیس سازمان صمت اصفهان در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد خواسته های این استان را با فاطمی امین در میان گذاشت.

ایرج موفق با اشاره به سوابق اجرایی وزیر صمت در وزارت صنعت، معدن و تجارت این انتخاب شایسته را تبریک گفت و اظهار کرد: امیدوارم تفویض وظایف به استان ها در بخش صنعت، معدن و تجارت تداوم داشته باشد چرا که با تمرکززدایی از وزارت صمت، هزینه های بورکراسی اداری و تردد صاحبان صنایع و کسب و کار کاهش می یابد. در استان اصفهان ۵ مورد در بخش صنعت، ۶ مورد در بخش معدن و ۸ مورد در بخش تجارت نیاز به تفویض دارد که امیدواریم با حمایت وزیر به نتیجه برسد.

 

درخواست تفویض اختیار به تشکل ها

وی به تفویض اختیار به تشکل ها هم اشاره ای کرد و توضیح داد: در استان اصفهان تفویض اختیار جواز تاسیس با خانه صنعت، معدن و تجارت انجام شده است؛ چرا که در سازمان صمت استان اصفهان، کمبود نیروی کارشناش جوابگوی طرح های جدید فنی برای جواز تاسیس یا جواز توسعه نیست. این درحالی است که بخش های خصوصی و تشکل ها نظیر خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی می تواند در این امر یاری برساند.

رئیس سازمان صمت اصفهان با تاکید بر برون سپاری و واگذاری برخی از وظایف به تشکل ها و بخش خصوصی گفت: با توجه به رویکرد وزیر صمت، نسبت به خارج کردن وزارت صنعت، معدن و تجارت از بنگاه داری می توان این وزارت خانه را به وظایفی نظیر سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت متمرکز کرد که برون سپاری وظایف هم در همین راستا خواهد بود.

 

سازمان صمت در استانها نوک پیکان وزارت هستند

وی در ادامه بر توان بخش خصوصی هم تاکید کرد و گفت: استانها نوک پیکان وزارت صمت هستند و می توانند تصمیمات این وزارتخانه را محقق کنند. نباید پتانسیل و ظرفیت استان ها دست کم گرفته شود. به نظر می رسد حضور نمایندگانی از استان ها در جلسات شورای معاونین بتواند به اشرافیت از مباحث کشور بیانجامد و با تهیه نقشه راه در کوتاهترین زمان دستاورد خوبی به همراه داشته باشد.

 

تشریفاتی بودن شورای هم خانواده در استانها

موفق به تشریفاتی بودن شورای هم خانواده در استان ها هم گریزی زد و افزود: چنانچه تفویض اختیار به صورت جدی به شورای هم خانواده انجام شود، نماینده تام الاختیار وزیر در استان می تواند بر واحدهای تحت پوشش و شرکت های دولتی نظارت جدی تری داشته باشند.

وی با اشاره به حمایت از بانک های خصوصی اظهارکرد: در استان اصفهان در بخش تولید و تبصره ۱۸ بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است که در دو سال گذشته این میزان تسهیلات پاسخگوی نیاز استان اصفهان نیست و اگر بخواهیم طرح های در دست اجرا تکمیل شود و به اشتغال زایی بیانجامد نیاز است که تسهیلات عملیاتی شود.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان اضافه کرد: بانک ها از تسهیلات سرمایه ثابت، به علت مدت بازگشت ۵ ساله استقبال نمی کنند و تمایل به سرمایه در گردش دارند و نیاز است که برای سرمایه ثابت، بازسازی و نوسازی از بانک های خصوصی حمایت شود.

وی در بخش پایانی درخواست هایش از وزیر صمت گفت: قانون انتزاع که در مجلس شورای اسلامی مصوب شد، سازمان های صمت در استان ها را با بلاتکلیفی مواجه کرده است که در شرکت پشتیبانی امور دام و غله و تنظیم بازار مشهود است؛ امیدوارم در وزارت صمت تصمیم منسجم برای این موضوع گرفته شود تا بتوان از سردرگمی خارج شده و اقدامات عملی را در استان ها به سرانجام رسانید.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 719716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟