تخصیص 445 میلیارد تومان وام اشتغال مددجویی در استان

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد آذربایجان‌غربی، عزیز سهندی در دیدار فرماندار شهرستان شوط، اظهار داشت: تاکنون وام خود اشتغالی به یک هزار و۱۵۰ فرصت شغلی به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان پرداخت شده و تا پایان سال بیش از۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی در سطح استان اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین امسال برای۱۸۶ هزار نفر در استان به صورت مستمری ماهانه به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت شده که در ایام کرونا بیش از۳۲ هزار نفر به پرداختی مستمری ماهانه اضافه شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در پنج ماه سال جاری بیش از۱۷۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در قالب اکرام ایتام، زکات، صدقه و کمک خیرین و مراکز نیکوکاری کاری به صورت نقدی و غیرنقدی جذب شده است.

فرماندار شهرستان شوط نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات خدا پسندانه و ارزنده مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) و حوزه وسیع افراد تحت پوشش و خدمات در استان، گفت: به دلیل شرایط اقتصادی موجود نیاز است، که خیرین و موسسات خیریه در کنار کمیته امداد نقش‌آفرینی کنند.

حسن عبدالهی به نقش مهم کمیته امداد در کمک به محرومین، ایجاد اشتغال و به ویژه آسیب دیدگان از کرونا در این ایام اشاره کرد و افزود: کمیته امداد در ایام بیماری کرونا علاوه بر کمک به افراد تحت پوشش خود همکاری و کمک های مالی زیادی به سایر اقشار آسیب دیده از کرونا درسطح شهرستان کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد امام به‌ صورت مردمی اداره می‌شود، ادامه داد: نکته بسیار مناسب و مثبت مراکز نیکوکاری نظارت این نهاد بر روند کاری و ارائه خدمات هدفمند است، تا فعالیت نیکوکاران موثر واقع شود.

آذربایجان‌غربی/ معجنی 

کدخبر: 719674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟