واحدهای صنفی متخلف در استان سمنان اعمال قانون شدند

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در مرداد ماه سال جاری با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان بیش از ۱۳۰ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی درسطح استان انچام گرفت و واحدهای متخلف شناسایی و اعمال قانون شدند.

مهدی یحیایی گفت: ارزش ریالی پرونده تخلفات ثبت شده بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال برآورد شده که متخلفین جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

وی گفت: در مجموع ۱۳۱ مورد گشت مشترک بازرسی، تعداد ۹۱ مورد پرونده تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق ، عرضه خارج از شبکه و غیره تشکیل شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: این گشت های مشترک در راستای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاههای اجرایی استان و در قالب طرح های مختلف انجام گرفته است و هدف از برگزاری اینگونه گشت ها پیشگیری بهنگام و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی است.

وی تصریح کرد: آرد و نان ، آرایشی و بهداشتی ، پوشاک ، نهاده های دامی ، خواربار و لبنیات و مواد غذایی ، دخانیات از عمده گروه های کالایی مورد بازرسی در این گشت های مشترک است.

 

کدخبر: 719517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟