شهردار جدید کلانشهر مشهد معارفه شد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در مراسم تکریم ومعارفه شهردار مشهد گفت: دکتر کلائی شهر را پر جنب و جوش اداره کردند من به عنوان شهروند قدردان او هستم.

وی افزود: برای گام دوم انقلاب و با کلی وسواس به ارجائی رسیدیم که فردی پرکار، پرنشاط ، انقلابی و با سابقه خدمت است و مدتی در شهرداری خدمت می‌کردند و با شهرداری آشنایی دارد. از سویی دیگر بومی بودن برایمان بسیار مهم بود، شهردار باید مشهد را بشناسد چون با دیگر کلانشهرها فرق دار‌د، سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر به این شهر مشرف می‌شوند.

موحدیان ادامه داد: وقت خودمان را نباید تلف کنیم، باید از تجربیات گذشتگان و شهرداران قبلی و شوراهای پیشین که در این شهر زحمت کشیدند استفاده کنیم. ما در شورای شهر از تعامل با همه دستگاه ها استقبال می‌کنیم تا با کمک هم مشکلات شهر را حل کنیم.

محمدرضا کلائی، شهردار سابق مشهد، در مراسم تکریم خود گفت:باید تشکر کنم از بزرگوارانی که کمک کردند یک فرد جوان و بی تجربه به شهر مشهد خدمت رسانی کند از اعضای شورای پنجم شهر و همچنین از تولیت آستان قدس رضوی و هر سه قائم مقام او و از  استاندار، فرماندار و کلیه دستگاه‌های اجرایی سپاسگزارم.

وی افزود: از نیروهای انتظامی و نظامی به ویژه فرماندهی آن، سردار تقوی، فرمانده انتظامی و از سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) و همکارانشان متشکرم. اگر همت مدیریت شهری و همکاران عزیزم، معاونین و کارکنان مدیریت شهری نبود، قطعا مدیریت شهر دشوار بود.

سیدعبدالله ارجائی شهردار جدید مشهد نیز در این مراسم گفت: دوره مشارکت و خرد جمعی در شهر آغاز خواهد شد. از اساتید حوزه و دانشگاه در تصمیم‌سازی برای اعتلای مشهد، شهر اخلاق و معنویت، استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم حجم سرمایه گذاری داخلی و خارجی افزایش پیدا کند افزود: حضور مهمانان خارجی نوید بخش تعاملات گسترده بین المللی خواهد بود.مشهد را به بهشت سرمایه گذاری تبدیل می‌کنیم، امیدواریم توسعه متوازن ایجاد شود و تمام نقاط شهر زیست پذیر شود.

ارجائی اظهارداشت: اعتبارات ملی مهم است و سهم مشهد گرفته خواهد شد اما پتانسیل مشهد آنقدر زیاد است که می‌تواند به استان های دیگر نیز کمک کند.

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مشهد در دوره های گذشته همیشه این شانس را داشته که شهرداران سخت کوشی به خودش دیده است. از دکتر کلائی و همکاران شان تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: در جلسه نمایندگان مشهد در مجلس  با اعضای شورای ششم، نکاتی را در مورد حاشیه شهر عرض کردم، میدانم که در تمامی دوره های شورا این دغدغه را داشته‌اند. به نمایندگان مجلس گفته‌ام، منطقه ثامن تکه ای از بهشت است و از مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس استمداد کردم که اگر به این منطقه نرسیم تبدیل به منطقه توریستی بی هویت خواهد شد.

بحرینی تصریح کرد: ۹ سال است می‌گویم خطای راهبردی اتفاق افتاده است. این خطای راهبردی در دو سال اخیر با همت استاندار و پیگیری آقای کلائی در حال تصحیح شدن است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به اینکه طرح طاش نقشه راه برای منطقه ثامن نبود خطاب به شهردار جدید گفت: این طرح سبب اتفاقات بدی چون تخلیه ساکنین در محدوده حرم مطهر شد.  امروز منطقه ثامن با سندی که در اختیار کلائی نبود، در اختیار شهردار جدی است، شما می‌توانید این منطقه را احیا کنید، بخش زیادی از این پروژه باقی است. اعضای شورای شهر این امانت دست شماست، از شما خواهش می‌کنم منطقه ثامن را دریابید.

کدخبر: 719511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟