دو نمایشگاه عکس اصفهان در قالب ابتکار "شهروند دیپلمات" به مدت یک ماه در روسیه برپا خواهد

به گزارش رکنا از اصفهان، ابتکار "شهروند دیپلمات" به دنبال استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای تقویت تعاملات بین‌المللی اصفهان از زمستان 1399 کلید خورد.

در همین راستا این دو نمایشگاه به عنوان رویداد ویژه به پیشنهاد جمعی از دانشجویان ایرانی مقیم مسکو و با همکاری اداره کل ارتباطات و‌امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در روسیه، اداره کل ارتباطات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ روسیه در خواهرشهر روسی اصفهان برپا شد.

تعداد 30 اثر (مجموعا 60) از آثار عکاسان اصفهانی در هریک از این دو نمایشگاه برای بازدیدکنندگان به نمایش درخواهد آمد.

این آثار پس از انتشار فراخوان و دریافت 363 اثر از 26 عکاس، توسط هیات داوران انتخاب گردید و برای شرکت در این نمایشگاه‌ها به روسیه ارسال شد.

گفتنی است؛ کاخ موزه تزارها قصر امپراطوری قبلی روسیه و یکی از بزرگترین کاخ‌ها در مجاورت سنت پترزبورگ است که آن را مجلل‌ترین و با شکوه ترین بنای این شهر می‌نامند و یکی از آثار گردشگری خارق العاده دنیاست که پس از انقلاب اکتبر به موزه تبدیل شد و هرساله میزبان شمار زیادی از گردشگرانی است که از سرتاسر جهان به روسیه می‌آیند.همچنین، موزه تاریخ ادیان در سن پترزبورگ، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌ها با موضوعیت دین در جهان و تنها موزه ادیان در روسیه به شمار می‌رود. این موزه شامل مجموعه گسترده و متنوعی از دست‌ساز‌های تاریخی و فرهنگی از سراسر جهان و ملیت‌ها می‌شود؛ از عربستان در ۶ هزار سال قبل از میلاد و مصر باستان گرفته تا اروپای قرون وسطا.

 

کدخبر: 719446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟