هم‌استانی‌ها نسبت به انجام به‌موقع واکسیناسیون اقدام کنند

به گزارش رکنا از لرستان، محمود ثمینی، در این جلسه گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، واکسیناسیون با سرعت مناسبی در کشور در حال انجام است و شرایط برای تزریق واکسن در استان نیز به خوبی مهیا است .

وی اظهار داشت: گزارشات واصله توسط دانشگاه علوم پزشکی حکایت از آن دارد که برخی از هم استانی ها از تزریق واکسن استقبال نمی کنند که مجدانه از آنها می خواهیم با حضور در مراکز تعیین شده، نسبت به انجام واکسیناسیون به موقع اقدام کنند . 

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: طبق پیش بینی ستاد ملی مقابله با کرونا احتمال مواجه با پیک بعدی کرونا موسوم به ویروس جهش یافته لامبدا طی ماه های آتی در کشور زیاد است که این موضوع ضرورت انجام واکسیناسیون گروه های سنی را بیشتر می کند و مردم نیز باید به این نکته توجه داشته باشند .

ثمینی افزود: علی رغم آنکه لرستان در موضوع مرگ بر اثر ویروس کرونا نسبت به میانگین کشوری در رده های پایین تری قرار گرفته است اما متاسفانه در یک ماه اخیر آمار استان افزایشی بوده و حتی مرگ ۱۴ الی ۱۵ نفر در روز نیز به ثبت رسیده که این موضوع نشان از یک هشدار جدی دارد و مردم باید بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشد .

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی رده ها، اما گزارشات واصله از عدم اعمال نظارت ها بر برخی مشاغل و اصناف مانند باشگاه های ورزشی حکایت دارد که تاکید می‌شود موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا توسط دستگاه های عضو ستاد با جدیت بیشتری پیگیری شود . 

معاون استاندار لرستان همچنین تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و با توجه به شرایط قرمز کرونایی حاکم بر لرستان، کماکان ترددها به استان با جریمه همراه خواهد بود و از هموطنان میخواهیم در ایام پایانی شهریور از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند .

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 719420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟