انسان، خودرو و جاده سه‌ضلع مثلث حوادث رانندگی هستند

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، سرهنگ "مصطفی دالوند" در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم ارتقای فرهنگ ترافیک و نیازمندی برنامه ریزی بلند مدت در این خصوص بیان داشت: اعمال درست قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را یک راه فرهنگ سازی در جامعه دانست.

وی افزود: اینکه ما شهروندان خود مجریان خوب باشیم و قانون و وظایف خود را نیز درست اجرا کنیم این خود نوعی فرهنگ سازی است.

سرهنگ دالوند گفت: ایمنی جاده ها صرفا با فعالیت و احساس مسئولیت یک دستگاه امکان پذیر نیست و با همکاری و تعامل همه دستگاه های مسئول شدنی است.همکاری و یکپارچگی پلیس، وزارت راه و شهرسازی، هلال احمر، رسانه ملی و غیره در ایمنی جاده هاموثراست.                                                                     

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین حوادث مختلف ، تصادفات جاده ای می باشد که مهمترین عامل بروز تصادفات و منشا بیشترین علت های سوانح جاده ای عوامل انسانی می باشند.

این مقام انتظامی، تصریح کرد: بررسی رفتارهای غیر اجتماعی رانندگان و یافتن روش های اصلاح آن از جمله عوامل موثر در بهبود عملکرد و کاهش تعداد تصادفات و افزایش سلامت جامعه می‌باشد.

وی عوامل انسانی ناشی از رفتار های ناصحیح را یکی از موارد اصلی تصادفات دانست و گفت: نباید از نقش کنترلی و نظارتی پلیس هم غافل شد،که با رصد متخلّفان رانندگی، در نهادینه سازی فرهنگ رانندگی می کوشند.

سرهنگ دالوند افزود: برنامه ریزی مناسب و ارتقای سطح آگاهی و مهار ت های رانندگان در زمینه مسایل ایمنی ترافیک و تصادفات و تمرکز بر روی پیامد و نتایج ناگوار ناشی از حوادث ترافیکی به نحوی که در جهت تغییر عادت های نادرست رانندگی و ناشایست نشان دادن تخلفات و سرپیچی از قوانین و مقررات هدف گذاری شود می تواند بسیاری از رفتارهای غیر اجتماعی رانندگان را کنترل و از تصادفات و تلفات شدید جلوگیری کرد.

 وی با بیان اینکه جریمه در بسیاری از موارد می تواند جلوی حوادث ناگوار خودرویی را بگیرد، گفت: بازدارندگی از تخلفات هدف اصلی  اعمال قانون و جریمه های رانندگی است.

سرهنگ دالوند افزود: مردم باید مقررات راهنمایی و رانندگی را به بهترین شکل رعایت کنند، پلیس راهنمایی و رانندگی وپلیس راه  دوست مردم است و برای روان سازی ترافیک و حفظ جان مردم تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه پلیس از مردم برای مردم و در خدمت به مردم است افزود: پلیس ما پلیس اسلامی و خدمتگزار مردم است و باید با احترام متقابل با مردم رفتار کند لذا با افراد متخلف نباید با تندی رفتار کرد، اخلاق باید در جامعه نهادینه شود.

 رئیس پلیس راه  فرماندهی انتظامی استان در پایان تاکید کرد: بهترین راه ایمن سازی جاده ها، آموزش، فرهنگ سازی و بالا بردن سطح مهارت و سپس اعمال قانون برای متخلّفان است تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 719406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟