بشاگرد در همه شاخص‌ها در حال رسیدن به سطح برخورداری مطلوب است

به گزارش خبرنگار رکنا در هرمزگان، فریدون همتی صبح امروزدر تشریح سفرش به شهرستان بشاگرد و بازدید از وضعیت جاده ها و پروژه های این شهرستان، افزود:  طی سه سال اخیر در شهرستان بشاگرد، کار جهادی و بی‌نظیر در زمینه ساخت راه صورت گرفت و در این راستا احداث ۳۲۴ کیلومتر راه در چند محور اصلی، هدف گذاری و عملیاتی شد.

وی ادامه داد: بخشی از این پروژه‌ها تکمیل شده و بخش دیگری در حال اجراست و منابع اعتباری خوبی در این زمینه به شهرستان بشاگرد تخصیص یافته است.

استاندار هرمزگان افزود: طی سال جاری و سال آینده، بخش عمده‌ای از جاده‌های شهرستان بشاگرد، آسفالت و زیرسازی می‌شود و این شهرستان از نظر برخورداری از جاده و راه مناسب به سطح خیلی خوبی خواهد رسید و از این زیرساخت مناسب برخوردار خواهد شد و علاوه بر آن توسط فرمانداری و مدیریت بحران، مطالعات در حال انجام است تا مسیر راه روستاهای این شهرستان، از رودخانه‌های فصلی جدا شود.

همتی تصریح کرد: همچنین در بخش آب، پروژه‌های خوب و بزرگی از جمله آبرسانی از سد جگین به شهر سردشت و روستاهای در مسیر و آبرسانی از سد سهران به شهر گوهران و روستاها انجام شد که زیرساخت بسیار مهمی برای این شهرستان محسوب می‌شود.

وی گفت: پروژه‌های آبخیزداری نیز در بسیاری از روستاهای این شهرستان اجرایی شد که برای تامین آب، کشاورزی، حفظ محیط زیست و مهار روان آب ها بسیار مفید و موثر است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و تعداد بیش از ۱۰ ایستگاه مخابراتی و دکل جدید در این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد که موجب بهبود وضعیت دسترسی به شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت، در شهرستان بشاگرد شد.

همتی با اشاره به ساخت شش مدرسه شبانه‌روزی و خانه‌های بهداشت در شهرستان بشاگرد، اظهار داشت: زیرساخت‌های راه‌اندازی ناحیه صنعتی شهرستان بشاگرد نیز در حال ایجاد است.

وی اضافه کرد: همچنین پروژه راه‌اندازی کارگاه آموزشی ویژه قالی بافی در شهر سردشت در حال انجام است و ۷۰ نفر نیروی حرفه‌ای و حدود ۸۰۰ نفر نیروی آموزش دیده در زمینه تولید قالی در شهرستان بشاگرد فعال هستند که حمایت ویژه‌ای از این صنعت در این شهرستان صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: توسعه آموزش های فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی، کشاورزی، رساندن محصولات کشاورزی این شهرستان به بازار مصرف و ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، از دیگر برنامه‌ها در زمینه رونق تولید و اشتغال‌زایی در شهرستان بشاگرد است.

همتی عنوان کرد: با انجام مطالعات اکتشافی در حوزه معدن، دو معدن با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تن آهن منگنز در این شهرستان شناسایی شده که پیگیر جذب سرمایه‌گذاری در این معادن هستیم.

وی ادامه داد: طی چهار سال اخیر کارهای بی نظیری در شهرستان بشاگرد صورت گرفت و این شهرستان در همه شاخص‌ها در حال رسیدن به سطح برخورداری مطلوب است.

استاندار هرمزگان افزود: همه این اقدامات، نوید بخش آینده ای خوب و درخشان برای شهرستان بشاگرد است.

انتهای پیام/ح

کدخبر: 719335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟