کشف فرار مالیاتی ۷۲ میلیارد ریالی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار رکنا در هرمزگان،سردار غلامرضا جعفری، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان در پی وصول یک فقره گزارش فرار مالیاتی، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

 

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته و با همکاری اداره کل امور مالیاتی استان مشخص شد، یک شرکت تجاری در سطح شهرستان "بندرعباس" در راستای انجام فعالیت های گسترده اقتصادی خود از جمله واردات کالا با اخذ کارت بازرگانی فعالیت داشته و اظهار نامه ای برای اعلام اقدامات تجاری به اداره امور مالیاتی استان ارسال نکرده است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد، شرکت مذکور به شیوه و شگرد اجاره کارت بازرگانی اقدام به کلاهبرداری و فرار مالیاتی ۴۲ ملیارد ریال کرده است.

سردار جعفری بیان کرد: متهم اصلی پرونده که دارای پرونده اتهامی در رابطه با جعل و کلاهبرداری در پلیس آگاهی استان است، دستگیر و پس از اعتراف به بزه انتسابی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام ارشد انتظامی استان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در راستای تعاملات هدفمند با اداره کل امور مالیاتی استان و در جهت اجرای تدابیر و برنامه های مدون اجرایی اقدامات جهادی خود را در جهت مبارزه با مجرمان اقتصادی که با اقدامات خود موجبات تضییع اموال دولتی می شوند، را ادامه داده و با مجرمان اقتصادی برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

 

کدخبر: 719324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟