اگر سرماخورده اید، فعلا واکسن نزنید/ واکسن های کرونا قابل اعتماداند

به گزارش خبرگزاری رکنا از کرمانشاه، بابک صیاد با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، اظهار داشت: وضعیت کرونا در کرمانشاه اصلا خوب نیست، در هفته گذشته چندین بار آمار بستری‌ها از آغاز اپیدمی در استان شکسته شد و شاهد آمار تکان دهنده‌ای از بیماران بستری در بخش‌های ویژه و اینتوبه بودیم.

وی ادامه داد: همشهریان باید اصول پیشگیری از بیماری کرونا را جدی بگیرند تا ورودی بیمارستان‌ها کاهش یابد، متاسفانه خیلی از رعایت‌ها در برگزاری تجمعات، استفاده از ماسک و... نادیده گرفته می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی کرمانشاه با تأکید بر مسئله واکسیناسیون، گفت: هنوز خیلی‌ها می‌پرسند، آقای دکتر واکسن بزنیم؟ کوچکترین شکی برای تزریق واکسن علیه کرونا نداشته باشید، دسترس‌ترین واکسن را تزریق کنید واکسن‌هایی که هم‌اکنون در کشور تزریق می‌شود همه خوب و قابل قبول است به خاطر نوع واکسن زمان واکسیناسیون را از دست ندهید.

صیاد در پاسخ به شایعاتی که پس از تزریق واکسن به کرونا مبتلا شده‌ایم، افزود: بیماری کووید از طریق واکسن انتقال پیدا نمی‌کند، اینگونه افراد ابتلا همزمان با واکسیناسیون داشته ممکن است در دوره کمون بوده و متوجه نشده‌اند.

وی اضافه کرد: با داشتن علائم سرماخوردگی همچون گلودرد، خارش گلو، آبریزش بینی، درد استخوانی و عضلانی و تب به مبتلا بودن شک کرده و پس از ایزوله و قرنطینه، اقدامات درمانی انجام شود.

این پزشک بیان کرد: با داشتن این علائم زمان واکسیناسیون را تا بعد از درمان به تعویق بیاندازید حتی اگر نوبت اول را تزریق کرده‌ایم و بعد این علائم را داشتید، نوبت دوم را تا بعد از درمان تزریق نکنید.

صیاد در پایان، خاطرنشان کرد: به شایعات توجه نداشته باشید، واکسیناسیون را جدی بگیرید هر واکسنی ممکن است با عوارضی همراه باشد ولی عوارض آن در برابر ابتلا شدن بسیار بسیار کمتر است.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 719315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟