آبیاری نوین در ۷۰ درصد مزارع سیب‌زمینی اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ فرماندار اردبیل در بازدید از مزارع سیب زمینی شهرستان اردبیل گفت: ۷۷۰ تا ۸۰۰ هزار تن محصول سیب زمینی سالیانه در استان اردبیل تولید می‌شود که ۲۰ درصد مجموع محصول تولید شده در کشور را به خود اختصاص داده است.

مسعود امامی یگانه با اشاره به اینکه سیب‌زمینی تولیدی در استان اردبیل از نظر کیفیت، درصد ماده خشک، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در جایگاه برتر کشور قرار دارد افزود: سیب زمینی اردبیل به عنوان محصول پاک به شمار می‌آید و از نظر کیفیت و کمیت قابل رقابت با سیب زمینی تولیدی کشورهای اروپایی است.

وی همچنین گفت: امسال در ۱۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان اردبیل محصول راهبردی سیب‌زمینی کاشته شده است و پیش‌بینی می‌شود ۴۵۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.

فرماندار اردبیل از صادرات سیب‌زمینی تولیدی اردبیل به خارج از کشور هم خبرداد و افزود: این محصولِ تولیدی اردبیل علاوه بر تامین سیب‌زمینی مورد نیاز دیگر استان‌ها به برخی کشورها از جمله روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و عراق هم صادر می‌شود.

کشت سیب‌زمینی در اوایل فصل بهار هر سال در مزارع شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین آغاز و از ماه آخر تابستان برداشت می‌شود.

۹۵ درصد محصول سیب‌زمینی کشت شده در استان اردبیل رقم آگریا و بقیه را ارقام متفرقه جِلی، فونتانه، بامبا، اسپیریت، نیلوا، کایزر، امرفونا و ساتینا تشکیل می‌دهد.

 

کدخبر: 719190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟