ثبت اختراع دستگاه اندازه گیری با قابلیت تجمیع دیتالاگرها در سمنان

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، اتابک گل محمدی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فن آوران الکترونیک آکوافرا گفت: این دستگاه، اختراعی  در زمینه الکترونیک و ابزار دقیق است که به اندازه گیری ، ذخیره سازی و کنترل فرآیند‌های آزمایش می‌پردازد و روشی نوین و مقرون به صرفه برای پشتیبانی از انواع دیتالاگر‌ها و سیستم‌های کنترلی در آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است.

وی گفت: از این دستگاه می‌توان برای انجام آزمایش‌های تجمیعی و همزمان در مراکز آموزشی ، پژوهشی ، تحقیقاتی ، دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها ، ذخیره داده‌های حاصل از اندازه گیری پارامتر‌های هواشناسی مانند دما، رطوبت نسبی و میزان باد در ایستگاه هواشناسی بدون مراقبت، ذخیره داده‌های سطح و عمق آب مانند دما، دبی، pH و. در ایستگاه‌های بدون مراقبت هیدروگرافی استفاده کرد.

گل محمدی  گفت : از این اختراع می‌توان در انبار‌های مواد غذایی و دارویی، انواع گلخانه و تراریوم‌های حساس به دما و رطوبت و استخر‌های نگهداری آبزیان، مرغداری و دامداری‌ها  استفاده کرد.

شرکت آکوافرا از سال ۱۳۹۶ با ایده محوری «طراحی و ساخت سرور دیتالاگر» در  پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان پذیرش و مستقر شد.

 

کدخبر: 719076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟