اولویت سالتحصیلی جدید غیر حضوری است

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل‌، بهروز ندائی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: باید تمامی معلمان دوز اول و دوم واکسن خود را به موقع دریافت کنند تا در هنگام حضور در کلاس درس برای خود و دانش‌آموزان مشکلی به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها حکایت از رسیدن کشور به سطح بالای ایمنی تا بهمن ماه دارد و در دو سه ماه اول شروع سال تحصیلی کلاس‌ها به صورت ترکیبی حضوری و غیرحضوری تشکیل شده و رفته رفته فضا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس و الزام‌آور بودن تحصیل به صورت حضوری مهیا می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: امیدواریم با همکاری اولیای دانش‌آموزان و اعتماد آنها به مدرسه و مدیران و مدارس و همچنین واکسیناسیون جامع معلمان و سایر عوامل مدرسه سال تحصیلی جدید را بعد از سپری شدن نزدیک به دو سال مدیریت غیرحضوری کلاس‌های درس، به شکل حضوری شاهد باشیم.

ندائی افزود: قطعاً آموزش غیرحضوری برخی آسیب‌ها، نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را برای همه ما به همراه داشته و ضروری است در جلوگیری از افت آموزشی و حتی فعالیت بدنی دانش‌آموزان، به سمت آموزش‌های حضوری حرکت کنیم تا شرایط مناسبی را در فرآیند آموزشی و تربیتی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر مهرماه تمامی معلمان و کادر آموزش و پرورش دو دوز واکسن خود را دریافت کرده و هیچ مشکلی در این فرآیند به وجود نیاید.

ندائی به فعالیت‌های مناسب نهضت سوادآموزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: رفته رفته وضعیت پوشش تحصیلی به حدی است که پیش‌بینی می‌شود در دو سه سال آینده با پوشش جا ماندگان از سواد در گروه‌های سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بتوان به شکل کامل پوشش تحصیلی را انجام داده و از تولید بیسواد جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: قطعاً آموزش و پرورش با پوشش صد درصدی دانش‌آموزان در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی سعی خواهند کرد تا فردی از چرخه تحصیل عقب نماند و قطعاً فعالیت‌های نهضت سوادآموزی در توسعه آموزش‌های مجازی قابل تحسین است و ضروری است با یک برنامه‌ریزی درست به سمت به حداقل رساندن فعالیت‌های نهضت سوادآموزی حرکت کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل جایگاه استان اردبیل را در کنکور مناسب و رو به جلو توصیف کرد و گفت: امیدواریم در سال‌های آینده با بهبود فرآیند کنکور و حضور شایسته دانش‌آموزان استان در آزمون سراسری جایگاه بهتری را در این عرصه به دست آوریم.

 

کدخبر: 718959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟