اجرای برنامه مکمل یاری گام مهمی در سلامت دانش‌آموزان است

به گزارش خبرنگار رکنا ازمازندران؛ «قربانعلی سهرابی» با اعلام این خبر افزود: مکمل یاری با آهن برای دانش آموزان دخترو پسر دوره اول و دوم متوسطه انجام می شود و این دانش آموزان در سه مرحله تا پایان سال تحصیلی قرص های مکمل ویتامینD3 و فرفولیک دریافت خواهند کرد و درمرحله اول، همزمان با توزیع کتب درسی 30 درصد مکمل موردنیاز خود را به صورت یکجا در قالب این قرص ها دریافت می کنند.

سهرابی اضافه کرد: قرص های فرفولیک برای دختران و قرص های ویتامینD  ویژه پسران و دختران متوسطه اول و دوم است.

 وی گفت: با توجه به اهمیت سنین رشد و بلوغ و افزایش نیازهای تغذیه‌ای دانش آموزان، هدف از اجرای این برنامه آموزش تغذیه سالم به دانش آموزان با توجه به هرم غذایی است که می‌تواند بیشتر نیازهای تغذیه‌ای دانش آموزان را برطرف کند. در کنار مصرف مواد غذایی مناسب، استفاده از مکمل‌ها به منظور تامین ریز مغذی‌ها لازم برای رشد دانش آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران با اشاره بر اهمیت اجرای این طرح در ارتقای سطح سلامت دانش آموزان گفت : شیوع بیماری کرونا در جامعه و نقش مکمل های ویتامین بر افزایش توان مقاومتی بدن در مقابله با بیماری کرونا باعث گردیده است که پیگیری اجرای این طرح از سوی مرکز بهداشت باهمکاری و مشارکت اداره آموزش و پرورش  برای گروه های هدف برنامه به صورت ویژه انجام می پذیرد.

سهرابی در ارتباط با برنامه مکمل یاری تأکید کرد : آموزش به عنوان رکن اساسی اجرای درست تمام برنامه ها می بایست در این طرح لحاظ گردیده و دانش آموزان و والدین در این زمینه توجیه گردند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت مصرف این مکمل در همه افراد افزود: کمبود ویتامی‌ها در دوران بلوغ باعث توقف رشد و نیز افزایش بروز چاقی به‌ویژه در دانش آموزان می‌شود. این یک مشکل مهم است که متأسفانه در کشور ما رواج دارد ولی باید بدانیم که این مشکل به‌راحتی با توجه به تغذیه و استفاده از مکمل‌های مربوطه قابل‌پیشگیری است.
سهرابی یادآور شد : دریافت قرصهای مکمل ویتامین، علاوه بر سلامت عمومی بدن و تقویت عضلات بر استخوان‌ها، مو و دندان‌ها نیز تأثیر می‌گذارد. نور خورشید، شیرغنی شده، ماهی و مکمل‌ها می‌توانند میزان مورد نیاز روزانه برخی از ویتامینها را در اختیار بدن قرار دهند.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 718825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟