لزوم اقدامی جهادی برای رفع بخشی از نیازهای معیشتی دانش‌آموزان نیازمند

به گزارش خبرنگار رکنا ازمازندران؛ «علیرضا سعدی پور» صبح امروز در آئین افتتاحیه پویش همکلاسی مهربان 2 که با حضور سرهنگ مهاجر معاون اجرایی سپاه کربلای استان، شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران و جعفری مسئول بسیج دانش‌آموزی استان و با حضور مجازی فرماندهان سپاه، مدیران و روسای آموزش و پرورش و مسئولین بسیبج دانش‌آموزی شهرستان ها و مناطق به صورت ویدئو کنفرانس در اتاق کنفرانس سپاه کربلای استان برگزار شد،بر لزوم اقدامی جهادی برای رفع بخشی از نیازهای معیشتی دانش‌آموزان نیازمند در قالب این طرح تأکید کرد.

 وی افزود: با استفاده از یک کار جهادی از تمام پتانسیل های استان استفاده کنیم تا بخشی از نیازهای دانش‌آموزان نیازمند در مناطق مختلف استان را برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: در سال گذشته و در اجرای پویش همکلاسی مهربان 1 کاری بسیار بزرگ رقم خورد و این امر با مشارکت خیرین، سازمانهای مردم نهاد، تشکلهای دانش‌آموزی، فرهنگیان فهیم استان و همه دغدغه مندان دستگاه تعلیم و تربیت اتفاق افتاد که باید این مشارکت را به فال نیک گرفت.

سعدی پور اذعان داشت: برای اجرای سند تحول بنیادین باید اقداماتی را در اولویت قرار دهیم که عدالت آموزشی از مهم ترین آن امور است.ما در آموزش و پرورش برای ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای دختران و پسران، به ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تمام تلاشمان را انجام می دهیم.

وی به وجود بیش از 50 مدرسه شبانه روزی در استان اشاره کرده و گفت: سال گذشته اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان برای تجهیز این مدارس اختصاص دادیم.

این مقام مسئول همچنین به تلاشهای انجام شده در تهیه ابزارهای هوشمند آموزشی در سال گذشته در قالب طرح هدایت اشاره کرده وگفت: با تلاش همه دلسوزان و مدیریت خوب آموزش و پرورش بیش از 34000 تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان فاقد ابزار هوشمند آموزشی تهیه کردیم و توانستیم رتبه اول کشور را به خود اختصاص دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال نیز با دبیری بسیج دانش‌آموزی در استان و شهرستانها می توانیم اتفاق خوب سال گذشته را تکرار کنیم و در این راستا نیازمند کمک همه دغدغه مندان هستیم.همه باید در کنار هم قرار بگیریم و با کمک هم به صورت جهادی فعالیت کنیم  تا غبار اندوه را در چهره و چشمان فرزندان این مرز و بوم نبینیم.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 718824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟