افزایش مراکز و مؤسسات فرهنگی و قرآنی در سطح مازندران

به گزارش خبرنگار رکنا از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی دوشنبه شب در آئین اختتامیه چهل و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در مرکز بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) آمل گفت، در سال‌های اخیر قاریان مازندرانی در مسابقات کشوری همواره بالاتر از دیگر استان‌ها درخشش داشتند وبا توجه به روند افزایشی تعداد قاریان ملی و بین المللی از این استان ضروری است که امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در افزایش سهمیه استان‌ها ازجمله مازندران برای مرحله کشوری مسابقات سال جاری اقدام کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر تعداد مراکز و مؤسسات فرهنگی و قرآنی در سطح مازندران افزایش قابل توجهی داشته و همزمان تعداد شرکت کننده ها در مسابقات استانی نیز در این سال‌ها افزایش قابل ملاحظه داشته است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به اینکه امسال در مرحله شهرستانی بیش از هزار و۵۰۰ نفر درسایت مربوط به چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف نام نویسی کرده بودند، تصریح کرد، از این شمار برترین‌ها به مرحله منطقه‌ای صعود و در نهایت حدود ۱۵۰ نفر به مرحله استانی راه یافته بودند.

حجت الاسلام حیدری جناسمی درخصوص برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی شهرستان آمل نیز گفت، این مسابقات طی دو روز وبا رقابت ۱۵۰ قاری براداران وخواهران درشش رشته حفظ، تفسیر، تحقیق، احکام، اذان و قرائت به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) آمل برگزار شد.

وی سطح برگزاری این دوره ازمسابقات را از نظر کمی و کیفی بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت، وجود شش داور ملی و بین المللی روند برگزاری این مسابقات را به دقت زیرنظر داشتند و خوشبختانه در فضای کاملاً عادلانه ورقابتی برگزار شد.

به گفته حجت الاسلام حیدری، درمجموع بیش از ۳۰ نفر از برترین‌های هر رشته دربخش خواهران وبرداران به مرحله نیمه نهایی کشوری که آبان ماه برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 718542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟