مازندران، میزبان آزمون المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور

به گزارش خبرنگار رکنا از مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» با اعلام این خبر گفت: دانش‌آموزانی که در مرحله دوم المپیادهای علمی کشور پذیرفته شدند در دوره های تابستانی شرکت کرده و پس از پایان دوره آموزشی با پشت سرگذاشتن یک آزمون صاحب مدالهای رنگارنگ طلا، نقره و برنز خواهند شد.

وی اضافه کرد: برخی از رشته های این المپیادها، به صورت متمرکز به مدت یک هفته در تهران آزمون خواهند داد ولی در برخی از رشته ها به صورت قطبی و در استانهای مختلف از حاضرین در دوره های تابستانی،  به مدت یک روز کامل آزمون به عمل می آید.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: استان مازندران امسال میزبان دانش‌آموزان المپیادی استانهای سمنان، گلستان و مازندران در مجموع به تعداد 20 دانش‌آموزخواهد بود که 13 نفر مازندرانی و 4 نفر از آنان اهل گلستان و 3 نفر نیز سمنانی هستند.

سعدی پور خاطرنشان کرد: رشته های المپیاد ادبی، ریاضی، زیست شناسی، نجوم و اخترفیزیک، شیمی، فیزیک وکامپیوتر  دارای سهمیه کنکور می باشند و همین رشته ها به غیر از المپیاد ادبی، مرحله جهانی نیز دارند که صاحبان مدال طلا به عضویت تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی در خواهند آمد.

وی اظهار کرد: 5 رشته علوم زمین، جغرافیا، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی و سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی از رشته هایی هستند که امتیاز کنکور ندارند و آزمون آنها به صورت غیرمتمرکز و در10 استان کشور برگزار می شود.

این مقام مسئول یادآور شد: این آزمون روز شنبه 27 شهریور از صبح تا عصر و در تایم زمانی مختلف برای هریک از دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که از استان مازندران 976 دانش‌آموز در مرحله اول و 23 دانش‌آموز در مرحله دوم این المپیادها پذیرفته شدند و از این میان 10 دانش‌آموز مازندرانی در تهران به صورت متمرکز آزمون خواهند داد.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 718525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟