فست‌فودها و کافه‌‌های استان مرکزی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،سیدمحمد جمالیان  در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان مرکزی اظهار داشت: تمهیدات ویژه‌ای برای تسریع روند واکسیناسیون در استان مرکزی اتخاذ شده است به طوری که تا به امروز بالغ بر 430 هزار نفر در استان مرکزی واکسن کرونا را دریافت کردند که از این آمار 273 نفر دز نخست واکسن را دریافت کرده و 157 هزار نفر هم هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در صورتی که قرار به بازگشایی دانشگاه‌ها در ابتدای مهرماه بازگشایی شود، باید برای تامین خوابگاه‌ها با فاصله‌گذاری اجتماعی تمهیدات دقیقی اندیشید زیرا اسکان 5 تا 6 دانشجو در یک اتاق عواقب ناگواری در شیوع کرونا خواهد داشت. 

جمالیان تصریح کرد: بسیاری از اصناف استان مرکزی به‌ویژه غذاپزی‌ها، فست‌فودها و کافه‌ تریاها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند و مقوله بیرون‌بر بودن به واژه‌ای تشریفاتی تبدیل شده که در صورت تداوم این شرایط باید تصمیم جدی‌تری اتخاذ شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد:  استان‌های آذربایجان شرقی، غرب، کردستان، زنجان و مرکزی در تمامی شاخص‌های کرونا سیر صعودی دارند که اصلاح این شرایط نیازمند همکاری آحاد جامعه است. 

"علی علیمحمدی" معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست با اشاره به وضعیت شیوع و ابتلا به کرونا در استان مرکزی گفت: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته دوم شهریورماه شش هزار و 530 مورد گزارش شد که نسبت به هفته نخست همین ماه با شش هزار و 198 مورد 5 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: شمار موارد بستری کرونا نیز از 579 مورد در هفته اول شهریورماه به 628 مورد در هفته رسید که 8 درصد رشد نشان می‌دهد و موارد سرپایی کرونا در هفته اول شهریورماه 5 هزار و 619 مورد گزارش شد که این مهم در هفته دوم همین ماه به 5 هزار و 902 مورد رسید. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: هفته دوم شهریورماه شصت نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان مرکزی که نسبت به هفته نخست شهریور با 66 مورد فوتی 9 درصد کاهش داشته است.

 

انتهای پیام/قاسمی 

کدخبر: 718341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟