استفاده از ظرفیت خبرنگاران برای تولید محتوای تحلیلی و خبری

به گزارش رکنا از رشت، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در نشست با مسئولان روابط عمومی مرکز ، مناطق و سازمانهای شهرداری رشت گفت: در تحولات نوین شهرداری رشت مهمترین اقدام این است که مردم باید ارتباط راحت و آسانی با سازمانهای شهرداری داشته باشند و در اولین فرصت مطالبات و درخواستهای خود را به اطلاع مسئولان برسانند. این حق اولیه شهروندان است که نیازمند جدیت و برنامه‌ریزی مجموعه شهرداری به ویژه روابط عمومی است.

وی افزود: تلاش مستمر و عمل به وظایف به بهترین وجه ممکن در این دوره اجتناب ناپذیر است و مجموعه روابط عمومی نیز باید پویاتر و فعال تر شوند تا همه بخشهای خدمات رسان، همدل و همصدا باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای ششم با بیان اینکه نقش و تاثیر گذاری روابط عمومی باید در شهر ملموس باشد، اظهار کرد: ما به این امر واقف ایم که روابط عمومی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین اعتبارات با کمبودهایی مواجه است اما با همه این کمبود ها شرح وظایف روابط عمومی ها باید مثل یک قانون الزام آور جزء تعهدات پرسنل باشد.

حسینی با بیان اینکه رفع بخش اعظمی از مشکلات فرهنگی شهر با همکاری و همدلی کمیسیون فرهنگی شورا و روابط عمومی حل شدنی است، تصریح کرد: در بحث فعالسازی میز خدمت با محوریت محلات شهر به ویژه در محلات کم برخوردار، زیبا سازی محیط و چشم انداز شهری، فرهنگ سازیهای عمومی از جمله تفکیک زباله از مبدا، تسهیل در شماره گذاری معابر کوچه ها و خیابانها برای دسترسی راحت مردم به آدرسها، افزایش سطح آگاهی شهروندان در زمینه تولید محتوا برای فرهنگ سازی، فضا برای کار وجود دارد که تحقق این امر نیازمند تلاشی جهادی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای ششم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش خبرنگاران در پیشرفت و توسعه شهر گفت: نقش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی بر هیچ کس پوشیده نیست و این قشر زحمتکش با توجه به تاثیر گذاریش باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: این حمایت باید در شهرداری قانونمند و ساماندهی شود تا جایگاه خبرنگاران فعال و تاثیرگذاری شان مشخص شود که در این زمینه منتظر طرح نظام مند روابط عمومی هستیم و خواسته شورا این است که حمایت از قشر فعال رسانه در مدیریت شهری مغفول نماند.

درادامه جلسه، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با  به تجارب و سوابق فعالیت خود در روابط عمومی شورا، مناطق و برخی سازمانهای شهرداری رشت، دغدغه ها و کمبود های عنوان شده را درست و به حق دانست و اظهار داشت: کمبود منابع مالی و عدم اختصاص بودجه کافی به روابط عمومی های مناطق و سازمانها از دغدغه های اصلی همکاران می باشد.

سید پیام جعفری نیا با بیان اینکه لایحه ای تحت عنوان نظام جامع پرداخت به رسانه ها توسط ایشان در سال اول دوره پنجم شورای اسلامی شهر رشت به شورا ارائه گردید، توضیح داد: بر اساس این لایحه اخبار تحلیلی و تولیدی دارای ارزش خبری بیشتری نسبت به اخبار کپی بوده که به طبع میزان پرداختها می بایست متفاوت باشد. 

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در ادامه افزود: با برنامه ریزیهای صورت گرفته درصدد آن هستیم تا از ظرفیت خبرنگاران برای تولید محتوای تحلیلی و خبری از اقدامات و برنامه های شاخص مدیریت شهری در مناطق و سازمانهای شهرداری رشت بهره ببریم تا بتوانیم همکاری با رسانه ها را به سمت مطلوب سوق دهیم. 

سید پیام جعفری نیا اقدامات و برنامه های شهر خلاق خوراک شناسی رشت را در چهار سال دوم فعالیت خود بسیار مهم عنوان و خاطر نشان کرد: از آنجا که فعالیتهای شهر خلاق خوراک می بایست در راستای اهداف و برنامه های تدوین شده توسط کمیسیون ملی یونسکو اجرا شود، در تلاش هستیم تا با برگزاری سلسله جلسات تخصصی با مدیران و متخصصین این کمیسیون و اجرای برنامه های تبیین شده، با حفظ و ارتقاء جایگاه این برند، از ظرفیتها و مزیتهای آن بهره مند گردیم. 

وی موضوع نامگذاری معابر شهری را مورد اشاره قرار داد و اذعان نمود: این موضوع به دلیل داشتن بروکراسی پیچیده و زمانبر، هم برای پرسنل شهرداری در مناطق و هم برای مراجعین بسیار خسته کننده بوده و به همین دلیل اصلاح این فرآیند معیوب ضرورتی اجتناب ناپذیر است. 

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت چاپ و تعویض تمثال شهدا در معابر شهر را ضروری دانست و درخواست نمود تا با جدیت و تلاش بیشتر با استفاده از بودجه های فرهنگی اختصاص یافته نسبت به تعویض و نوسازی تصاویر اقدام شود

جعفری نیا مهم ترین دغدغه خود را انعکاس و رفع مشکلات شهروندان خواند و گفت: وظیفه اصلی ما این است که شهروند محوری را در امورات شهر در نظر بگیریم. در همین راستا برنامه ای تدوین و به زودی اجرا خواهد شد که بر اساس آن با مراجعه به محلات و حضور در میان مردم، با آگاهی از دغدغه ها و مشکلات شهروندان نسبت به انعکاس آنها به مدیران شهری و پیگیری جهت رفع آنها اقدام خواهیم نمود تا به این ترتیب صدای شهروندان را به مدیران برسانیم. 

وی در پایان با بیان اینکه برای تحقق اهداف و برنامه های تدوین شده، به همکاری و تلاش همکارانمان در روابط عمومی های مناطق و سازمانهای شهرداری رشت نیازمند خواهیم بود، اظهار امیدواری کرد: مدیریت ارتباطات و امور بین الملل در این مسیر با حمایتها و پشتیبانی های رئیس و اعضای محترم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نقش خود را به درستی ایفا نماید

در پایان این جلسه هر یک از مسئولان روابط عمومی مناطق و سازمانها به بیان نقطه نظرات و دغدغه های خود پرداختند. 

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 718292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟