پرتابگر گلستانی با کسب عنوان ششمی پارالمپیک به کار خود پایان داد

به گزارش رکنااز گرگان ،آرخی در پرتاب دیسک به مصاف رقبایی از اکراین، ایتالیا، برزیل، کراواسی، روسیه، لهستان، اسپانیا، گوام رفت که در پایان با پرتابی به طول ۱۲.۷۸در رده ششم قرار گرفت .آرخی پرچمدار کاروان ایران در افتتاحیه، در پرتاب‌های سوم و ششم خطا کرد و در سایر پرتاب‌ها نیز رکوردهای ۱۲.۷۸ متر، ۱۲.۴۷ متر، ۱۲.۴۷ متر و ۱۲.۴۴ متر به نامش ثبت شد تا با بهترین رکوردش یعنی ۱۲.۷۸ متر در رده ششم قرار بگیرد.

نورمحمد آرخی دومیدانی‌کار نابینای گلستان در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا نقره گرفته بود .مدال طلا و برنز مسابقات جهانی کره جنوبی، مدال طلا و نقره مسابقات جهانی امارات و مدال برنز مسابقات جهانی تونس از جمله افتخارات آرخی است.

در این رقابت مهدی اولاد به ترتیب رکوردهای ۱۳.۵۱ متر، ۱۴.۱۲ متر، ۱۴.۰۱ متر، ۱۴.۴۰ متر، ۱۴.۴۳ متر و ۱۳.۷۹ متر را به ثبت رساند و به لطف بهترین رکوردش یعنی ۱۴.۴۳ متر به مقام قهرمانی دست یافت و صاحب مدال طلا شد.آلساندر دا سیلوا با ثبت ۱۳.۸۹ به مدال نقره رسید و مدال برنز هم به اونی تاپیا از ایتالیا با ثبت ۱۳.۶۰ رسید.

نورمحمد آرخی در رشته پرتاب دیسک ، محمد نعمتی در تیم والیبال نشسته و در تیم ملی بسکتبال با ویلچر سه نماینده گلستان در پارالمپیک توکیو هستند.
گرگان- کرامتی

کدخبر: 718063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟