تعیین تکلیف ۲۷۱ مورد از املاک فاقد سند آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگاررکنا از مازندران؛ «منصور اردستانی» در جلسه تعیین تکلیف املاک و مستغلات تحت تصرف آموزش و پرورش مازندران که صبح امروز با حضور مومن‌آبادی مدیرکل توافقات سازمان اموال و املاک کشور، سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و قلی زاده مدیرکل اموال و املاک استان در ساختمان اداره‌کل اموال و املاک مازندران برگزار شد، خدمت به مردم را مبنای همه امور دانسته و گفت: در این صورت است که می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.
وی افزود: همه ما در راستای خدمت به مردم دارای جایگاه و شأنیت هستیم و پیگیری تحصیل سند برای املاک آموزش و پرورش نیز در همین راستا دنبال می‌شود.
مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سازمانهای بلوغ یافته چالشهای خود را با گفت و گو حل می کنند و توان حل اختلافات و مشکلاتشان را با گفتگو دارند.
اردستانی ادامه داد: این اراده در وزارت آموزش و پرورش و سازمان اموال و املاک کشور وجود دارد و تأکید طرفین بر حل مسائل بلاتکلیف است.
وی اظهار کرد: املاکی که در تصرف آموزش و پرورش بوده و متعلق به بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی است به دوگروه تقسیم می شوند.گروه الف مربوط به فضاهای آموزشی و پرورشی تا قبل از سال ۱۳۷۷ و گروه ب مربوط به فضاهای غیر آموزشی قبل و بعد از سال ۷۷ و فضاهای آموزشی و پرورشی بعد از سال ۷۷ است.
این مقام مسئول با تأکید بر ایجاد درک متقابل و فهم مشترک از مأموریت‌های طرفین خاطرنشان کرد: نگاه موجود، رعایت عدالت و انصاف در حل و فصل موضوعات است.
در ابتدای این جلسه «علیرضا سعدی‌پور» با ابراز امیدواری از نگاه‌های جدید ایجاد شده در حوزه تحصیل اسناد برای املاک و مستغلات آموزش و پرورش اظهار کرد: در سالهای گذشته بانک اطلاعاتی در این خصوص وجود نداشت ولی در حال حاضر این مشکلات کم کم در حال خل شدن و املاک آموزش و پرورش درحال سنددار شدن است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ایجاد فهم مشترک را نیازمند گفتمان دانسته و گفت: از آنجایی که آموزش و پرورش زیربنای توسعه هر کشور است، هرچقدر که به دستگاه تعلیم و تربیت کمک کنیم درواقع به توسعه کشور کمک کرده‌ایم.
در این جلسه در خصوص ۲۷۱ مورد از املاک در تصرف آموزش و پرورش مازندران تحلیل و بررسی های تخصصی صورت پذیرفته و در مورد انتقال اسناد املاک مربوطه به آموزش و پرورش تصمیم گیری شد.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 717911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟