کشف و جمع آوری بیش از ۵ هزار دستگاه رمز ارز غیر مجاز

به گزارش رکنا از رشت، هنرمند با تاکید بر اینکه استفاده از هرگونه انشعاب برق با تعرفه یارانه ای شامل انشعاب برق خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و … برای استخراج رمزارزها غیرقانونی می باشد گفت: انجام این عمل خلاف قانون در واقع کسب کردن سود نه از طریق یک فعالیت اقتصادی اشتغال زا و مولد بلکه با سوءاستفاده از یارانه حامل های انرژی می باشد؛ یارانه ای که متعلق مردم می باشد.

وی افزود: سودجویی غیرقانونی از محل یارانه ها باعث تحمیل هزینه های هنگفتی به اقتصاد شده که از جمله آنها می توان به دامن زدن به رکود صنایع و تعطیلی کارخانه ها که نتیجه آن افزایش بیکاری و تورم می باشد

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اضافه کرد: در صورتیکه شخص یا نهادی به استخراج غیرمجاز رمزارز مبادرت نماید ، بعنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و ضمن قطع انشعاب برق ، ما به التفاوت قیمت برق یارانه ای و تعرفه صادراتی و همچنین خسارات وارده به شبکه های برق از وی اخذ می شود.

هنرمند در این راستا تصریح کرد: طی عملیاتی با حضور نیروهای انتظامی و نمایندگان شرکت توزیع برق گیلان در چند روز اخیر ، ۲ مرکز و ۱۱ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در شهرستانهای تالش و کوچصفهان کشف و ضمن قطع انشعاب برق متخلفین، جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی افزود: این ۱۱ دستگاه در دو منزل مسکونی بوده که براساس پایش مصرف آنها مورد کشف و شناسایی قرار گرفته اند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان در راستای اقدامات صورت پذیرفته در این خصوص بیان داشت: با تشکیل کمیته جمع آوری مراکز غیر مجاز رمز ارز در استان با حضور دستگاههای اجرایی، قضایی و امنیتی از سال گذشته تا کنون، بیش از ۵ هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده است که بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده اند.

وی اضافه کرد: هموطنان گرامی می توانند در صورت شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمزارز اطلاعات مربوطه را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا مراجعه حضوری به واحد حراست شرکت توزیع برق محل زندگی خود اعلام نمایند. اطلاعات و مشخصات هویتی گزارش دهندگان به صورت کاملا محرمانه حفظ می شود و به گزارش هایی که منجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز گردد تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می گیرد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 717870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟